آموزش و نگهداری

6 ترفند نگهداری از کیف چرم

نگهداری از کیف چرم

کیف چرم در میان همه افراد، از پیر گرفته تا جوان، محبوبیت بسیار زیادی دارد. این کیف ها به خاطر داشتن کیفیت بالاتر، غالباً با قیمت بیشتری نسبت به سایر کیف ها عرضه می شوند. از این رو، اگر شما هم کیف چرمی خریدید، باید نهایت دقت را در استفاده و نگهداری از آن به خرج دهید تا لازم نباشد بار دیگر هزینه زیادی برای خرید کیف بپردازید. ما در این مقاله مهم ترین روش های نگهداری از کیف چرم را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید با استفاده از این راهکارها، از کیف خود بهتر مراقبت کنید.

برای نگهداری کیف چرم چه کنیم؟

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، محصولاتی که از چرم تهیه می شوند و به خصوص کیف چرم، طرفداران خیلی زیادی دارند. هم زنان و هم مردان در هر بازه سنی می توانند از کیف چرم استفاده کنند و هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد. اگر شما هم به تازگی یک کیف چرم خریداری کرده اید و می خواهید مطمئن شوید که عمر بالایی خواهد داشت، حتماً به راهکارهایی که در این مقاله نام می بریم، دقت کنید.

به طور کلی، استفاده از کیف چرم باعث می شود که استایل شما فوق العاده زیبا و کلاسیک به نظر برسد. در این قسمت، برخی از بهترین روش ها برای نگهداری از کیف چرم را به شما معرفی می کنیم. با رعایت این موارد، می توانید مطمئن باشید که کیف چرم شما حداقل تا چند سال کار می کند.

 1. روغن زدن به کیف چرم

یکی از بهترین و مطمئن ترین روش هایی که با استفاده از آن می توانید تا حد خیلی زیادی عمر کیف چرم خود را افزایش دهید، روغن زدن به آن است. زمانی که شما کیف چرم دارید و روی آن دست می کشید، احساس چربی می کنید.

روغن زدن به کیف

با این حال، اگر به دست خود نگاه کنید، هیچ روغن یا ماده ای به دست شما نمی چسبد. این موضوع به خاطر این است که چرم را با استفاده از روغن مخصوص نرم می کنند و این موضوع باعث می شود که در طولانی مدت، کیف چرم ترک نخورد.

برای روغن زدن به کیف هم کافی است که در ابتدا آن را با استفاده از محلول پاک کننده و دستمال به خوبی تمیز کنید و بعد از این که خشک شد، آن را روغن بزنید. به منظور انجام این کار، روغن مخصوص را روی سطح کیف بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا روغن جذب کیف شود.

2. تمیز کردن دائمی کیف

اگر شرایط کاری شما به گونه ای است که دائم از کیف چرم خود استفاده می کنید، بهتر است حتماً آن را به صورت مداوم تمیز نمایید. مثلاً هنگام استفاده از کیف چرم به صورت روزانه، حداقل هر هفته آن را تمیز کنید. تمیز کردن کیف باعث می شود که گرد و غبار روی آن از بین برود و از کدر شدن کیف جلوگیری نمایید.

برای تمیز کردن کیف که اهمیت بسیار زیادی برای نگهداری از کیف چرم دارد، در ابتدا تمام وسایل داخل آن را خالی کرده و محلولی که مخصوص تمیز کردن چرم است را با پارچه تمیز به کیف بمالید. توجه داشته باشید که شما نباید دستمال را بیش از اندازه به محلول تمیز کننده چرم آغشته کنید و دستمال نباید بیش از اندازه خیس باشد.

زیرا اگر چرم بیش از اندازه خیس شود، خشک شدن آن دردسر است. به همین دلیل هم کافی است که کمی دستمال را با استفاده از محلول پاک کننده فقط مرطوب کنید تا روزنه های چرم را نبندد. بعد از تمیز کردن کیف چرم با استفاده از این محلول، کیف خود را در هوای آزاد و پاکیزه ای قرار دهید تا خشک شود.

تمیز کردن دائمی کیف

3. حفظ حالت کیف چرم

ممکن است شما کیف خود را به شکل های مختلفی در دست بگیرید و به خاطر قرار دادن لوازم مختلف درون آن، حالت آن کمی تغییر پیدا کند. یکی از مهم ترین عوامل نگهداری از کیف چرم در مواقع این چنینی، این است که حالت اصلی کیف خود را حفظ کنید. فراموش نکنید که چرم نمی تواند کش بیاید و اگر آن را تحت فشار قرار دهید، خیلی سخت می توان آن را به حالت اولیه بازگرداند. به همین دلیل باید از تغییر شکل دادن آن جلوگیری کنید.

برای انجام این کار، فقط کافی است که لوازمی که از سایز کیف بزرگ تر هستند یا شکل چند ضلعی دارند را درون کیف نگذارید تا دیوارهای آن تغییر شکل ندهند و از بین نروند. همچنین زمانی که نمی خواهید از کیف چرم خود استفاده کنید، بهتر است وسیله ای درون آن قرار ندهید و آن را روی زمین بگذارید.

اگر سری به فروشگاه های کیف زده باشید، متوجه می شوید که برای زیباتر نشان دادن کیف ها درون آنها را پر از روزنامه یا کاغذ باطله می کنند. این مسئله برای نگهداری کیف چرم و حفظ حالت آن اهمیت زیادی دارد.

4. گذاشتن کیف دور از نور خورشید

اگر نور خورشید به صورت مداوم به کیف چرم شما بتابد، حالت اولیه آن از بین می رود و حتی رنگ کیف هم به تدریج کدر می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حتماً کیف خود را از تابش مستقیم نور خورشید دور کنید و آن را در دمای اتاق و در سایه نگهداری کنید. این کار باعث می شود که کیف شما عمر خیلی بیشتری داشته باشد و بتوانید تا بازه زمانی طولانی مدت با همان حالت اولیه کیف، از آن استفاده کنید.

گذاشتن کیف دور از نور خورشید

5. قرار ندادن اشیا نوک تیز در کیف

اگرچه کیف چرم کیفیت خیلی بالایی دارد، اما اگر لوازم نوک تیز مانند چاقو یا قیچی درون آن قرار دهید احتمال پاره شدن کیف وجود دارد. حتی اگر کیف پاره هم نشود، یک خراش کوچک می تواند ظاهر آن را تغییر دهد یا باعث کاهش عمر کیف شود. از این رو، اگر می خواهید لوازم نوک تیز را حمل کنید، بهتر است آنها را درون کارتن هایی قرار داده و یا آنها را با نایلون جابجا کنید و درون کیف نگذارید.

6. نگذاشتن لوازم سنگین درون کیف

کیف های چرمی در سایزها و شکل های مختلفی طراحی و روانه بازار می شوند. هر کیف می تواند وزن خاصی را تحمل کند و به همین دلیل هم باید بر اساس تحمل هر کیف، وسایل مختلف را درون آن قرار دهید. اما به طور کلی، باید تا حد امکان از قرار دادن لوازم سنگین درون کیف های چرم بپرهیزید. این موضوع اهمیت زیادی برای نگهداری کیف چرم دارد و باعث می شود که هم خود کیف و هم بند آن سالم بمانند و مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

نکات مهم برای نگهداری از کیف چرم

تاکنون برخی از مهمترین روش های نگهداری از کیف چرم را به شما یادآور شدیم. علاوه بر این موارد، توجه به نکات دیگر نیز باعث می شود که دوام و ماندگاری کیف چرم شما تا حد زیادی افزایش پیدا کند. در این قسمت، به صورت مختصر سایر نکاتی که باید برای نگهداری کیف چرم به آنها توجه کنید را نام می بریم.

نکات مهم برای نگهداری از کیف چرم
  • بهتر است هر روز و برای هر مکانی از کیف چرم خود استفاده نکنید و آن را با کیف روزانه خودش اشتباه نگیرید.
  • اگر به هر دلیلی دستتان کثیف شد، در ابتدا دست خود را تمیز کنید و سپس به کیف بزنید. زدن دست کثیف به کیف چرم باعث می شود که لکه آن روی کیف بماند.
  • حتی اگر دستتان به کرم مرطوب کننده هم آغشته است، در ابتدا مطمئن شوید که دست شما خشک شده و سپس آن را به کیف بزنید.
  • به هیچ عنوان از هر ماده پاک کننده ای برای تمیز کردن کیف چرم استفاده نکنید. مواد محلول خاصی برای تمیز کردن این جنس کیف وجود دارند که می توانید از فروشگاه های معتبر آنها را خریداری کنید.
  • برای تمیز کردن کیف چرم حتماً باید از پارچه نخی تمیز و لطیف استفاده کنید.
  • به منظور این که مطمئن باشید هیچ لکه ای روی کیف چرم شما به وجود نمی آید، خودکار یا خودنویس را در نزدیکی آن قرار ندهید. همچنین اگر می خواهید به سالن های آرایشی بروید، یا از کیف چرم استفاده نکنید یا خیلی مراقب کثیف نشدن آن باشید.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره روش های نگهداری از کیف چرم در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که متوجه شدید، کیف چرم طرفداران بسیار زیادی دارد و باعث می شود استایل شما فوق العاده زیبا به نظر برسد. همچنین به خاطر بالا بودن قیمت این کیف، باید نهایت دقت را موقع استفاده از آن به خرج دهید. اگر شما هم روش دیگری برای نگهداری کیف چرم می شناسید، می توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا از تجربیاتتان استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *