آموزش و نگهداری

5 ترفند پاک کردن خودکار از روی کیف

پاك كردن خودكار از روی كيف

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که یک کیف ارزشمند داشته اید و به خاطر وجود یک علامت خودکار بر روی آن، دیگر از آن استفاده نمی کنید. کیف چرمی یکی از بهترین کیف هایی است که هر کسی می تواند آن را تهیه کند. اما ممکن است یک مشکل اساسی به وجود آید؛ مانند کشیده شدن خودکار بر روی آن. یکی از چیزهایی که افراد بسیاری به دنبال آن هستند، پاک کردن خودکار از روی کیف است. بهتر است که در ابتدا مواظب باشید که این اتفاق برایتان رخ ندهد، اما اگر به این اتفاق دچار شدید، راه هایی برای تمیز کردن کیف وجود دارد.

ممکن است در ابتدا فکر کنید که با تمیز کردن جوهر از روی کیف و پاک کردن آن، رنگ کیف کمرنگ تر می شود. احتمال این وجود دارد که در حین پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف، رنگ کیف کمی کم رنگ تر شود. اما روش های مختلفی برای این کار وجود دارند که می توانید از بهترین آنها استفاده کنید تا مشکلی هم برای کیف ایجاد نشود. اگر شما هم خواهید بدانید که چگونه می شود جوهر خودکار را از روی کیف پاک کرد، تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

پاک كردن جوهر خودكار از روی كيف

 از آنجایی که ممکن است این مشکل برای هر کسی ایجاد شود، تصمیم گرفتیم که در این مقاله، روش های مختلف پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف را به شما معرفی کنیم. قبل از هر چیزی، جنس کیف خود را مشخص کنید و با توجه به جنس کیف یک روش مناسب برای آن برگزینید.  برای مثال، اگر روی کیف چرمی، لکه خودکاری باشد، می توانید آن را با کمی الکل و تافت مثل روز اول کنید. برای سایر جنس های کیف، بهتر است که از روش های دیگری استفاده شود. در ادامه تمامی این روش ها را برای شما بیان می کنیم.

پاک كردن جوهر خودكار از روی كيف

روش هایی برای پاک کردن خودکار از روی کیف

در این قسمت، روش هایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید در کمترین زمان ممکن و به بهترین نحو، کیف خود را مانند روز اول کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که احتمال دارد کمی رنگ کیفتان بعد از استفاده از این روش ها تغییر کند. البته اگر ین روش ها را به صورت درست انجام دهید، هیچ اتفاقی برای کیف رخ نمی دهد و مانند روز اولش تمیز و نو می شود. بهترین شیوه های پاک کردن خودکار از روی کیف عبارت اند از:

  • از بین بردن جوهر خودکار با استفاده از الکل و تافت
  • پاک کردن جوهر خودکار با استفاده از اسپری مو
  • استفاده از سرکه و نشاسته ذرت برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف
  • تمیز کردن جوهر خودکار از روی کیف با استفاده از لاک پاک کن
  • پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی کیف با شیر

1. از بین بردن جوهر خودکار با استفاده از الکل و تافت

یکی از بهترین روش هایی که می توانید برای از بین بردن لکه خودکار از روی کیف از آن استفاده کنید، تافت و الکل است. برای استفاده از این روش، شما فقط به یک دستمال کاغذی  به همراه مقداری الکل و تافت نیاز دارید. به منظور استفاده از این روش، باید به دستمال کاغذی مقداری تافت بزنید سپس دستمال کاغذی را به صورت ضربه ای روی خودکار بزنید تا خودکار به دستمال کاغذی آغشته به تافت جذب شود. به هیچ عنوان دستمال را روی جوهر خودکار نکشید. زیرا این امر، باعث می شود که جوهر خودکار در تمامی سطح کیف پخش شود.

بعد از این که مقداری از جوهر خودکار به دستمال کاغذی جذب شد، یک دستمال کاغذی دیگر را به الکل آغشته کنید به صورت ضربه ای به محل مورد نظر بزنید. بهتر است که از این روش برای کیف های چرمی استفاده کنید.

از بین بردن جوهر خودکار با استفاده از الکل و تافت

2. پاک کردن جوهر خودکار با استفاده از اسپری مو

یکی دیگر از روش هایی که می توانید از آن برای پاک کردن خودکار از روی کیف استفاده کنید، اسپری مو است. اسپری مو مقداری الکل را در خود جای داده است. به همین دلیل می توان از آن برای تمیز کردن کیفی که روی آن خودکار کشیده شده استفاده کرد. برای این که کیفتان را با این روش تمیز کنید، کافی است که یک دستمال کاغذی را به اسپری مو آغشته کنید. پس به صورت ضربه ای دستمال کاغذی را به محل مورد نظرتان بزنید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا هیچ اثری از رد خودکار باقی نماند و کاملاً تمیز شود.

 3. استفاده از سرکه و نشاسته ذرت برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف

سومین روش راحتی که قصد داریم به شما معرفی کنیم، استفاده از سرکه و نشاسته ذرت است. اگر که کیف شما از جنس پارچه است، این روش، یکی از مناسب ترین شیوه ها برای شما به شمار می آید. برای انجام این کار، کافی است که محلی که خودکاری شده را خیس کنید. این کار موجب می شود که جوهر خودکار کمی تازه شود.

بعد از انجام این عمل، سه پیمانه نشاسته را با دو پیمانه سرکه مخلوط کنید. از مخلوط سرکه و نشاسته باید یک مواد خمیری شکل به دست آید. در نهایت مواد خمیر شکل را روی کیف قرار دهید تا جوهر خودکار به آن جذب شود. با این کار کیفتان کاملاً تمیز بدون هیچ لکه ای می شود.

4. تمیز کردن جوهر خودکار از روی کیف با استفاده از لاک پاک کن

همان طور که می دانید، در لاک پاک کن از الکل و استون استفاده شده است همین امر می تواند به شما کمک کند تا لکه خودکار را از روی کیفتان پاک کنید. برای انجام این کار، لازم است که یک پد لاک پاک کن را روی محل مورد بگذارید و فشار دهید تا جوهر خودکار پاک شود. در این روش هم مقدار زیادی از جوهر خودکار، جذب پد لاک پاک کن جذب می شود و در نهایت، هیچ اثری از آن باقی نمی ماند.

تمیز کردن جوهر خودکار از روی کیف با استفاده از لاک پاک کن

5. پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی کیف با شیر

شیر، یکی دیگر از موادی است که می تواند لکه خودکار را از روی کیف پاک کند. استفاده از شیر در زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که جنس کیف شما از پارچه باشد. این روش فوق العاده راحت است؛ به طوری که باید کیف را به مدت چندین ساعت در شیر قرار دهید و سپس آن را بشویید. با این روش نیز ممکن است که لکه خودکار از روی کیف شما پاک شود و ظاهری تمیز و بدون هیچ لکه ای به خود بگیرد.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله، به احتمال زیاد متوجه شدید که چگونه می توانید لکه خودکار را از روی کیف پاک کنید. البته لازم است بدانید که قبل از این که هر کدام از روش های ذکر شده را روی کیف خود امتحان کنید، ابتدا در قسمت داخلی آن امتحانش کنید تا تا مطمئن شوید کیفتان آسیبی نمی بیند. اگر این کار را انجام دهید و ببینید که کیف کمرنگ تر نمی شود، می توانید با خیال راحت آن را روی قسمتی که خودکاری شده است بکشید. اگر شما هم روش دیگری برای پاک کردن خودکار از روی کیف بلد هستید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *