آموزش و نگهداری

از بین بردن بوی بد کفش | چگونه از شر بوی بد پا خلاص شویم؟

از بین بردن بوی بد کفش

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن سر و کله می زنند، بوی بد کفش است. این موضوع همه افراد را آزار می دهد و همه به دنبال راهی برای از بین بردن بوی بد کفش خود هستند. پاها برخلاف صورت و دست ها، بیشتر روز را در کفش هستند. به همین دلیل هم کفش بوی بدی به خود می گیرد و این امر، زمینه مناسبی را برای رشد باکتری ها به وجود می آورد اگر. اگر شما هم به دنبال راه حل برای از بین بردن بوی بد کفش خود هستید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

شاید تا به حال توجه کرده باشید که کفش برخی از افراد، هیچ بویی نمی دهد و نه خود آزار می بینند و نه اطرافیان آنها. افرادی که بیشتر عرق می کنند، شرایطی را دارند که در پاهایشان باکتری های بیشتری رشد کنند و این باکتری ها به تولید مثل بپردازند.

بوی بد پا علاوه بر این که موجب آزار تمامی افراد می شود، می تواند بیماری های بسیاری را نیز به وجود بیاورد. شاید برای شما هم سوال باشد که برای از بین بردن بوی بد کفش چه کنیم؟ برای این که راه حل از بین بردن بوی بد کفش را بدانید، به هیچ عنوان ادامه این مطلب را از دست ندهید، به خصوص اگر کفش های شما همیشه بوی بد می دهد.

روش های طبیعی برای از بین بردن بوی بد کفش

به صورت طبیعی می توانید کار هایی را انجام دهید که پاهایتان هیچ بویی نگیرد. این کارها، اعمال بسیار ساده ای هستند که باید آنها را به صورت روزانه انجام دهید تا پاهایتان بو نگیرد و مشکلی برای آنها ایجاد نشود. چند راهکار طبیعی برای از بین بردن بوی بد پا و کفش عبارت اند از:

  • تمیز بودن پاها
  • خشک کردن پاها
  • انتخاب کفش با تهیه مناسب
  • استراحت دادن به کفش ها
  • استفاده از جوراب عرق گیر و ضد بو
روش های طبیعی برای از بین بردن بوی بد کفش

֎ تمیز بودن پاها

راحت ترین کاری که می توانید برای جلوگیری از بوی بد پا و کفش انجام دهید، شستن روزانه پاها با صابون است. تمیز بودن پاها می تواند تا حد زیادی از بیشتر شدن باکتری ها جلوگیری کند و موجب شود که پاهایتان به بیماری دچار نشوند. علاوه بر آب و صابون، می توانید پای خود را در محلول نمک و آب هم خیس کنید. این کار، موجب کشته شدن باکتری ها می شود و همین طور آرام شدن ماهیچه ها را نیز به دنبال دارد.

֎ خشک کردن پاها

از مهمترین عواملی که موجب می شود باکتری در پاهای شما رشد کند و به تولید مثل بپردازد، رطوبت داشتن پاها است. وقتی که پای شما خشک باشد، باکتری نمی تواند در پاهای شما رشد کند. پس قبل از این که کفش یا جوراب خود را بپوشید، حتماً پاهای خود را به خوبی خشک کنید و مطمئن شوید که آبی بین انگشتانتان وجود ندارد.

֎ انتخاب کفش و تهویه مناسب

بیشتر کفش هایی که در بازار وجود دارند، از تهویه مناسبی برخوردار نیستند. زیرا بیشتر آنها از پلاستیک و یا لاستیک درست شده اند. برای این که کفش های شما بوی بدی به خود نگیرند، می توانید از کفش های پارچه ای و یا کفش هایی که از چرم طبیعی درست شده اند، استفاده کنید. کفش هایی که سوراخ دارند و یا باز هستند هم می توانند گزینه های مناسبی برای شما باشند.

می توان گفت یکی از مهمترین عواملی که موجب می شود کفشتان بوی بدی داشته باشد، استراحت ندادن به کفش هاست. وقتی که یک کفش را می پوشید، بهتر است که تا ۲۴ ساعت بعد از پوشیدن به آن استراحت دهید تا به خوبی هوای داخل آن بیرون بیاید و باکتری هایی که در آن وجود دارند هم از بین بروند. در صورتی که کفش های جلو باز را انتخاب کرده باشید، هوای داخل کفش ها زودتر بیرون می روند و سریع تر می توانید از آنها دوباره استفاده کنید.

انتخاب کفش و تهویه مناسب

֎ استفاده از جوراب عرق گیر و ضد بو

جوراب هایی در بازار وجود دارند که قابلیت های متفاوتی دارند. این جوراب ها عرق پا را به خود جذب می کنند و موجب می شوند که نه پا و نه کفش بوی بدی نداشته باشند. شاید هزینه این جوراب ها نسبت به جوراب های معمولی کمی زیاد باشد، اما مطمئن باشید که پاهایتان دیگر هیچ بویی نمی گیرد و موجب آزار و اذیت خودتان و دیگران نمی شود.  برای این که راه حل های بیشتری برای از بین بردن بوی بد کفش بدانید، تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

استفاده از وسیله های دیگر برای از بین بردن بوی بد کفش و پا

برای این که بوی بد کفش و پاهایتان را از بین ببرید، می توانید کارهای دیگری نیز انجام دهید. برخی از وسیله ها هستند که قابلیت این را دارند که بوی بد کفش و پاها را از بین ببرند. این وسیله ها، لوازم فوق العاده ساده و ارزان قیمت هستند که همه افراد می توانند آنها را تهیه کنند و برای خوشبوتر شدن کفش ها و پاهایشان از آنها استفاده نمایند. برخی از بهترین لوازم مناسب برای از بین بردن بوی بد کفش و پا عبارت اند از:

  • جوش شیرین
  • اسپری سرکه
  • ماسک بو
  • نمک

֎ جوش شیرین

شاید شما هم قبلاً از بین بردن بوی بد کفش با جوش شیرین را شنیده باشید، اما به آن اطمینانی نداشته و آن را امتحان نکرده اید. برای این که بوی بد کفش خود را از بین ببرید، کافی است یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در هر کدام از کفش های خود بریزید. این کار موجب می شود که بوی کفش را کاهش یابند وقتی که بوی کفش ها کم شوند، پاها هم بویی نمی دهند. علاوه بر جوش شیرین، می توان از دئودورانتی که بر پایه جوش شیرین است هم استفاده کنید. این روش ها می توانند بسیار کاربردی و موثر باشند.

استفاده از جوش شیرین

֎ نمک

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید، از بین بردن بوی کفش با نمک است. نمک به راحتی می تواند رطوبت را از بین ببرد و باکتری های موجود در کفش را بکشد. برای استفاده از این روش، تنها کافی است که مقداری نمک را درون کفش های خود بریزید و چند ساعت به آن اجازه دهید که در کفش ها، رطوبت را از بین ببرد. این روش یکی از راهکار های فوری محسوب می شود و بسیار راحت و آسان است.

֎ اسپری سرکه

برای این که بوی بد کفش خود را از بین ببرید می توانید از کمی سرکه استفاده کنید. در این روش باید به مقدار مساوی سرکه و آب را با هم مخلوط کنید مقداری از آنها را در کفش های خود اسپری کنید. این کار باعث می شود که باکتری های موجود در کفش نابود شوند و از به وجود آمدن بسیاری از بیماری های احتمالی نیز جلوگیری شود. وقتی که سرکه را در کفش ها اسپری می کنید، حداقل ۳۰ دقیقه قبل از پوشیدن اجازه دهید که خشک شود.

اسپری سرکه

֎ ماسک بو

از دیگر روش های موثری که برای از بین بردن بوی بد کفش که می توانید استفاده کنید، ماسک بو است. در گاهی اوقات نیاز نیست که شما محلولی مانند آب و سرکه و یا از موادی مانند جوش شیرین استفاده کنید. زیرا یک خوشبو کننده مخصوص، می تواند این بوی بد را از بین ببرد. پوست مرکبات، اسطوخودوس، کیسه های چای و دیگر گیاهان معطر، از بهترین موادی هستند که بوی بد کفش را از بین می برند. برای این که با استفاده از این مواد بوی کفش خود را از بین ببرید، کافی است که آنها را به مدت یک شبانه روز در کفش خود قرار دهید.

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم راه حل هایی برای از بین بردن بوی بد کفش را در اختیار شما قرار دهیم.. سعی کنید که حداقل هر چند روز یک بار از روش های ذکر شده استفاده کنید تا بوی بد کفشتان از بین برود. این روش های ساده و کاربردی می توانند تاثیر فوق العاده و باورنکردنی داشته باشند. این را بدانید که بهترین کار برای از بین بردن بوی بد پا و کفش، هوای آزاد است. همچنین اگر کفش های باکیفیت بگیرید، احتمال بو گرفتن آن خیلی کمتر است. اگر شما روش دیگری برای از بین بردن بوی بد پا و کفش دارید، نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *