آموزش و نگهداری

تفاوت کفش پاشنه بلند با کفش لژدار

تفاوت کفش پاشنه بلند با کفش لژدار

درست است که همه بانوان کفش‌های زنانه پاشنه‌دار را دوست دارند، ولی کمتر خانمی پیدا می‌شود که به درستی تفاوت کفش پاشنه بلند و لژدار را بداند! شاید بتوان به سرعت مهمترین تفاوت را در ظاهر این دو مدل کفش زنانه جستجو کرد، اما دانستن معیارهای زیباشناسی، موقعیت استفاده و نوع استایل هر کدام باعث می‌شود به درستی بدانید که کدام مدل را باید با چه سبک پوششی و در کجا به پا کنید؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

تفاوت کفش پاشنه بلند با کفش لژدار

بهتر است برای درک بهتر تفاوت‌های این دو مدل کفش پاشنه‌دار، باید براساس معیارهایی همانند زیبا‌شناسی، حفظ سلامتی پاها، موقعیت استفاده و سبک پوشش تقسیم‌بندی‌های لازم را انجام داده و هر کدام را به تنهایی مورد بررسی قرار داد:

تفاوت در زیباشناسی

تفاوت کفش پاشنه بلند با کفش لژدار

آشکارترین تفاوت بین این دو کفش در ظاهر آن‌ها و فاصله بین پاشنه تا میانه کفش نمایان است، به طوری که در کفش پاشنه بلند این فاصله خالی بوده و در کفش لژدار این فاصله پُر است. از منظر زیبایی، کفش پاشنه بلند چه دارای پاشنه باریک باشد و چه پاشنه پهن، به دلیل داشتن ظرافت و تطابق آن با جذابیت‌های زنانه، زیباتر از کفش لژدار است.

کفش لژدار تکاملِ زیبایی کفش پاشنه بلند را ندارد، انگار چیزی در طراحی این کفش ناقص است! حتی اگر زیباترین لباس را هم بر تن داشته باشید، کفش لژدار به هیچ عنوان نمی‌تواند جذابیت‌های ظاهری شما را نمایان سازد. کفش پاشنه بلند نماینده و سمبلی از زنانگی و زیبایی است؛ اما کفش لژدار تنها این موضوع را تداعی می‌کند که یک خانم تنها جهت افزایش قد آن را به پا کرده است.

[products-box id=”171″]

تفاوت در حفظ سلامت پاها

تفاوت کفش پاشنه بلند با کفش لژدار

اگر اندازه مناسب پاشنه کفش از میزان استاندارد آن بیشتر باشد، ممکن است در صورت استفاده مداوم در بلند‌مدت پاهای شما دچار مشکلات متعددی شوند. به همین دلیل، هر دوی این کفش‌ها برای استفاده‌های طولانی در طول روز مناسب نیستند. اما تفاوت کوچکی که بین این دو مدل کفش زنانه وجود دارد، باعث شده است که کفش لژدار برنده این مبارزه باشد.

به دلیل پُر بودن فاصله بین پاشنه و میانه کفش در مدل‌های لژدار، میزان راحتی و پشتیبانی از قوزک پا در راه رفتن با این کفش‌ها بیشتر از کفش‌های پاشنه بلند است. زمانی که شما کفش پاشنه باریک به پا دارید، سطح تماس پاشنه با زمین بسیار کم است، به همین دلیل راحتی در راه رفتن در پایین‌ترین میزان خود قرار دارد. از این رو، شما برای حفظ تعادل مجبور هستید که بدن خود را به جلو بکشانید، که این مورد موجب فشار مضاعف بر قسمت‌های جلویی پا می‌شود.

وجود لژ گسترده در زیر کفش لژدار باعث شده است سطح تماس کفش با زمین بیشتر بوده و راه رفتن با آن راحت‌تر باشد. اگر معیار انتخاب شما راحتی است، پس باید کفش لژدار را انتخاب کنید، ولی اگر به این نوع کفش زنونه علاقه‌ای ندارید، در بین انواع کفش پاشنه بلند بهتر است مدل‌های پاشنه پهن را خریداری کنید.

تفاوت در سبک پوشش

تفاوت کفش پاشنه بلند با کفش لژدار

جذابیت و زیبایی کفش‌های پاشنه بلند خود به تنهایی دلیل قانع‌کننده‌ای برای پوشیدن این کفش‌ها با هر نوع سبک پوششی است. در گذشته کفش پاشنه دار اغلب با لباس مجلسی و کت و دامن پوشیده می‌شد، ولی امروزه با تغییرات گسترده در روند مد و فشن، پوشیدن کفش پاشنه بلند به همراه شلوار جین و استایل اسپرت نیز مورد پذیرش عموم قرار گرفته است.

اما کفش لژدار را می‌توان برای استایل کژوال (روزمره) مناسب دانست، به طوری با مانتو جلوباز و بسته، شلوار پارچه‌ای (گشاد بهتر است) و شلوار جین (مام استایل و تنگ) قابل ست شدن است. به طور کلی، کفش لژدار مناسب استایل تابستانه است.

ناگفته نماند، با مانتو جلوباز و بسته، مانتو کُتی، پالتو، کت و شلوار زنانه، کت و دامن، شلوار جین (مام استایل، تنگ و زاب‌دار)، شلوار پارچه‌ای و انواع لباس‌های مجلسی زنانه و دخترانه، کفش پاشنه بلند انتخابی مناسب، شیک و ایده‌آل است. فقط لازم است در ست کردن رنگ کفش با لباس نهایت دقت را به خرج دهید.

تفاوت در موقعیت استفاده

ظاهر نه چندان زیبای کفش لژدار نسبت به کفش پاشنه بلند، باعث شده است تا این مدل برای مراسم رسمی، اداری (محیط کار یا دانشگاه) و مجالس مناسب نباشد. اما برای مهمانی‌های خودمانی، گشت و گذار در شهر و حتی قرارهای دوستانه، کفش لژدار می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

از کفش پاشنه بلند می‌توان در موقعیت‌های اداری، رسمی، مجالس و مهمانی‌های خودمانی بهره برد. حتی برای گشت و گذار چند ساعته و سپری کردن زمان با دوستان نیز کفش پاشنه بلند انتخابی جذاب است. اما برای محیط‌های کاری و دانشگاهی که نیاز به راه رفتن مدام است، کفش پاشنه بلند و کفش لژدار پیشنهاد نمی‌شود.

اهمیت انتخاب کفش زنانه مناسب

مناسب بودن در نزد هر خانمی متفاوت است! برخی زیبایی را ملاک قرار می‌دهند و برخی دیگر سلامتی را؛ اما آنچه در اینجا مهم است ترکیب برخی از معیارهای مهم در انتخاب کفش مورد نظر است. توصیه ما این است که در کنار زیبایی به ملاک‌های سلامتی و موقعیت استفاده از کفش نیز توجه کنید. در کنار اینکه باید از مقدار هزینه‌ای که برای خرید کفش پاشنه‌دار صرف کرده‌اید نهایت بهره‌وری را ببرید، بهتر است به خوبی درباره تفاوت کفش پاشنه بلند و کفش لژدار نیز آگاهی‌های لازم را کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *