آموزش و نگهداری

بهترین نوع واکس برای کفش چرم

بهترین نوع واکس برای کفش چرم

بهترین نوع واکس برای کفش چرم کدام است؟ قبل از پاسخ به این سؤال باید بگوییم: «کفش چرمِ براق، یک ضرورت انکارناپذیر در سبک پوشش افراد است.» حتی اگر ما بهترین لباس را هم به تن داشته باشیم، هیچکس کفش‌های کثیف و خاک گرفته را دوست ندارد، مگر آنکه این جمله مشهور را تا به حال نشنیده باشید: «زنان در نگاه نخست از طریق کفش‌های مردان جذب آنها می‌شوند!»

انتخاب بهترین نوع واکس برای کفش چرم در هر صورت به نفع شماست! زیرا همه ما به خوبی می‌دانیم که واکس زدن (پولیش کردن) باعث حفظ دوام و شادابی کفش چرم می‌شود، و از پوسته پوسته شدن، چین و چروک و ساییدگی آن جلوگیری می‌کند. پس برای دمیدن روح تازگی و زیبایی به کفش‌های چرم خود، به دنبال بهترین واکس موجود در بازار باشید؛ یا کیف و کفش رنو همراه باشید.

بهترین نوع واکس برای کفش چرم

بهترین نوع واکس برای کفش چرم

واکس کفش چرم به طورکلی به دو شکل کرم و موم تهیه می‌شود:

کرم: این ماده تمیزکننده همانطور که از نامش پیداست، همانند کرم بوده و درخششی مات را به ظاهر کفش می‌بخشد. در ضمن سطح کفش را مرطوب می‌کند که به نوبه خود باعث تنفس و باز شدن منافذ چرم می‌شود. همچنین برای کفش‌هایی که کمی سفت و خشک هستند انتخابی عالی است. کرم تمیزکننده و جلادهنده کفش چرم، ساده‌ترین نوع واکس برای افراد مبتدی می‌باشد و مناسب کسانی است که به سرعت می‌خواهند ظاهر کفش خود را تمیز کنند‌.

موم: این ماده که در کشور ما همان واکس نامیده می‌شود، یک تمیزکننده و براق‌کننده جامد با ماده پایه‌ای تربانتین است که به اندازه کرم حالت روان نیست. از نظر درخشش، افزایش طول عمر و ماندگاری و هر مورد دیگری، موم بسیار مناسب است. اما استفاده از آن دارای فرآیند چند مرحله‌ای بوده و کمی زمان بر است. شما نباید موم را بیش از حد استفاده کنید، زیرا اگر ضخامت بیشتری از واکس بر روی کفش اعمال شد، هم جلا دادن کفش سخت می‌شود و هم اینکه منافذ کفش را نیز به طور کامل می‌بندد.

[products-box id=”165″]

نتیجه نهایی: موم رنگ‌دانه کمتری دارد، اما یک لایه محافظ و صاف روی کفش ایجاد خواهد کرد. این مورد می‌تواند خراش‌های کوچک را پر کرده و پنهان کند و تا در نهایت درخشش خیره‌کننده‌ای ایجاد کند. همچنین سطحی ضد آب را فراهم می‌کند که باعث محافظت از چرم می‌شود. از طرف دیگر کرم می‌تواند ضمن ایجاد رنگی یکنواخت، به وضعیت ظاهری کفش شما کمک کند. کرم  ظاهر یک جفت کفش گرد و غبار گرفته را دوباره زنده می‌کند. غلظت بالای موم چیزی است که به شما امکان می‌دهد درخشش بالایی را ایجاد کنید. اما موم به اندازه کرم، منافذ کفش را باز نمی‌کند.

اما در زیر ما بر حسب ویژگی‌های مختلف این موضوع را خاطر نشان می‌کنیم که بهترین نوع واکس برای کفش چرم بستگی به نیازهای شما دارد:

  • براق کردن: موم
  • ماندگاری بالا: موم
  • تغذیه‌کنندگی: موم و کرم به یک اندازه
  • باز کردن منافذ: کرم
  • مقاومت در برابر آب: موم
  • قیمت: بستگی به برند و کشور سازنده دارد.

نکته: پیشنهاد ما این است که هم از کرم و هم از واکس استفاده کنید، نخست کرم را روی سطح کفش اعمال کنید، سپس کفش را واکس بزنید.

[mustread title0=”چرم چیست؟” link0=”https://renoiran.com/blog/%da%86%d8%b1%d9%85-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/”]

طرز واکس زدن کفش چرم

بهترین نوع واکس برای کفش چرم

واکس زدن کفش چرم به ویژه برای آقایان یک رسم قدیمی است؛ همه ما این فرآیند را به عنوان روشی استاندارد برای نگهداری از کفش چرم می‌شناسیم.

برای واکس زدن و براق کردن کفش چرم نخست سطحی صاف پیدا کنید تا عملیات مربوطه را انجام دهید. روی زمین تعدادی روزنامه با پارچه پهن کنید تا خُرده های واکس باعث کثیفی اطرف نشود. بَندها را جدا کنید، هرگونه خاکی را از روی کفش با یک برس مخصوص یا حوله تمیز پاک کنید.

با استفاده از برس مخصوص واکس، تمام سطح رویی کفش را آغشته به واکس کنید، سپس با حوله یا دستمال تمیز تمام واکس‌ها را بر روی کفش پخش کنید. سپس برس مخصوص براق کنندگی را روی سطح با حرکت‌های سریع رفت و برگشتی بکشید. این کار را آن‌قدر انجام دهید تا واکس به خُردِ کفش برود و براق شود. در پایان کفش‌ها را در برای حداکثر دو ساعت در محیط باز بگذارید تا واکس کاملاً در مجاورت هوا جذب چرم شود. سپس کفش‌های چرم را داخل جعبه مخصوص خود قرار دهید.

کلام آخر

نگهداری از کفش چرم ضروری است، زیرا باعث می‌شود کفش مدت زمان زیادی قابل استفاده باشد. به عبارتی دیگر، وقتی کفش چرم جدید را تازه از جعبه خارج می‌کنید، چرخه زندگی آن آغاز می‌شود؛ یعنی تا زمانی که به درستی مورد مراقبت صحیح قرار گیرد عمری طولانی خواهد داشت. انتخاب بهترین نوع واکس برای کفش چرم و داشتن برنامه‌ریزی هفتگی برای تمیز کردنش، به زیبایی و حفظ کیفیت کفش منجر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *