سبک پوشش, مد و استایل

بوت چلسی چیست؟

بوت چلسی

بوت چلسی (Chelsea Boot) برای افرادی که خواستار کفشی با ظاهر کلاسیک و در عین حال منحصربه فرد هستند، انتخابی بی‌مانند است. مناسب برای موقعیت‌های رسمی، روزمره، شغلی، بوت چلسی در هر شرایطی شیک و کاربردی است.

اگر به دنبال این هستید که بدانید چکمه چلسی چیست و از کجا آمده است؟ ما در زیر به شما هر آنچه درباره این مدل بوت نیاز است را به تفصیل بیان می‌کنیم. صرف نظر از سن و نوع علائق شما، یک جفت بوت مدل چلسی منتظر شما است؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

[TOC]

بوت چلسی چیست؟

بوت چلسی

بدون شک یکی از سبک‌های مورد علاقه کفش در جهان، چکمه چلسی تا زمانی که هر کسی می‌تواند به یاد داشته باشد در فرهنگ عامه مردم حضور داشته است. نزدیک به 200 سال است که بوت چلسی از دوره سلطنت ویکتوریا گرفته تا گروه موسیقی بیتلز، این کفش مورد علاقه همه افراد است. در سال‌های اخیر افراد مشهوری همانند هری استایلز، کانی وست و زین مالک، تعریف جدیدی از چکمه چلسی ایجاد کرده‌اند.

یک کفش با ظاهری نمادین و با طراحی بی‌انتها و ماندگار، بوت چلسی ظاهری ساده دارد و از هر طرف دارای قسمت کِشی با قابل ارتجاعی (الاستیکی) است. همچنین دارای ساق بلند (تا بالای مچ پا) و نوک تقریباً تیزی نیز می‌باشد. این بوت معمولاً از چرم یا جـیـر تولید می‌شود و رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای و خاکی محبوب‌ترین انتخاب در میان جوانان است.

تاریخ ساخت چکمه چلسی

این بوت به اندازه‌ای نمادین است که به دوره ملکه ویکتوریا باز می‌گردد. در واقع، ایده ساخت چکمه چلسی در اواسط قرن نوزدهم توسط پینه دوزی به نام J. Sparkes-Hall ایجاد شد. در ابتدا به عنوان چکمه پادوک (Paddock) شناخته می‌شد و ایده طراحی جذاب آن این بود که می‌توان به راحتی برای اهداف پیاده‌روی و سوارکاری این بوت را به پا کرد.

در اواسط دهه 50، این مدل کفش بعد از محبوب شدن برخی از هنرمندان که بیشتر وقت خود را در منطقه چلسی لندن می‌گذراندند، به بوت چلسی تغییر نام داد. این چکمه تا به امروز همچنان محبوب است و به عنوان پرفروش‌ترین بوت مردانه و زنانه شناخته می‌شود.

[products-box id=”289″]

آیا بوت چلسی چلسی برای استایل کژوال مناسب است؟

بوت چلسی

اگر به دنبال سبک اسپرت و کژوال (معمول و روزمره) هستید، بوت چلسی گزینه خوبی است. به عنوان مثال، یک جفت بوت قهوه‌ای مدل چلسی به همراه شلوار جین آبی و پیراهن چهار خانه، می‌تواند یک تیپ پاییزه مردانه عالی باشد. برای بانوان نیز پوشیدن همین بوت با شلوار لی و پالتو (با هر الگو و هر رنگی) می‌تواند مناسب باشد.

بوت‌های ساخته شده از متریال جیر نیز استایلی کاملاً کژوال هستند، و نسبت به چرم اسپرت‌تر هستند. بانوان می‌توانند برای داشتن یک تیپ پاییزه زنانه محصربه فرد، به همراه بوت جیر رنگ خاکی، شلوار پارچه‌ای کرمی و پالتو پشمی ساده به تن کنند.

آیا چکمه چلسی در موقعیت‌های رسمی و اداری مناسب است؟

آیا شما به مراسم عروسی دعوت شده‌اید؟ ست کردن چکمه چلسی با کت و شلوار می‌تواند انتخابی بی‌مانند باشد، از این نظر که به شما ظاهری جسورانه می‌بخشد. اگر قصد پوشیدن کت و شلوار خاکستری دارید، همیشه به بوت مردانه چرم مشکی فکر کنید. اگر تصمیم دارید کت و شلوار سرمه‌ای بپوشید، یک جفت بوت چرم قهوه ای انتخابی عالی است. این شرایط برای موقعیت‌های اداری جهت استایل آقایان نیز حاکم است.

برای بانوان و دختران جوان توصیه ما این است که مجالس رسمی همانند عروسی از بوت چلسی استتفاده نکنند. اما برای مهمانی‌ها خودمانی و موقعیت‌های کاری و اداری می‌توانند از این نوع بوت زنانه نهایت بهره را ببرند. بهتر است برای مجالس از کفش پاشنه بلند برای هماهنگی با لباس شب استفاده کنید.

[products-box id=”167″]

چه نکاتی را در هنگام خرید بوت چلسی باید در نظر گرفت؟

قبل از سرمایه گذاری در خرید یک جفت بوت زیبا، مهم است که چند قانون ساده را به خاطر بسپارید. در مرحله اول، اطمینان حاصل کنید که مدل مورد نظر از متریال، باکیفیت بوده و دوامی بالایی دارد. این باعث اطمینان از افزایش طول عمر و میزان راحتی کفش است.

در مرحله دوم، قبل از تصمیم‌گیری در مورد جنس و متریال بوت، در نظر بگیرید که کجا و چه زمانی آن را خواهید پوشید. به عنوان مثال جیربرای هوای بارانی مناسب نیست، در حالی که چرم از نظر شرایط آب و هوایی کمی متنوع‌تر است. در مورد موقعیت استفاده، اگر از بوت به طور روزانه استفاده می‌کنید، به رنگ قهوه‌ای توجه کنید، در حالی که رنگ مشکی انتخاب مطمئن‌تری برای سبک پوشش رسمی و یا اداری است.

در مرحله سوم، مانند هر مدل کفش باکیفیتِ خوب دیگری، مراقبت از چکمه‌های چلسی مهم است. هر نوع متریال ساخت بوت نیاز به نگهداری متفاوتی دارد، ولی تمیز نگه داشتن و مراقبت اصولی این اطمینان را حاصل خواهد کرد که کفش‌های شما مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کلام آخر

اگر یک نوع بوت وجود دارد که همه ما باید در کمد لباس‌های پاییزی و زمستانی خود داشته باشیم، آن حتماً یک مدل بوت چلسی است. این چکمه در کنار ظاهر ساده، بسیار زیبا و جذاب است. همچنین به راحتی با هر نوع استایلی از تیپ اسپرت گرفته تا رسمی قابل ست شدن است. فقط در زمان خرید به برند، کشور سازنده و کیفیت بوت دقت کنید تا بتوانید از کفش خود در روزهای سرد سال جهت جلوگیری از نفوذ آب و سرما نهایت لذت را ببرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *