برندها و طراحان, مد و استایل

تاریخچه برند اسکیچرز

برند اسکیچرز

در مقایسه با بسیاری از برندهای رقیب، اسکچرز یا اسکیچرز (Skechers) به عنوان تازه وارد دنیای کفش‌های ورزشی شناخته می‌شود. این برند در اوایل دهه 1990 با استقرار شرکت در منطقه لس آنجلس آمریکا و با الهام از سبک کژوال، توانست به سرعت در پهنه جهان رشد کند.

ارتباط با افراد مشهور، ورزشکاران، موسیقی‌دان‌ها، بازیگران و ستاره تلویزیونی، اسکیچرز با استفاده از تبلیغات و تولید کفش‌های باکیفیت به سرعت به برندی شناخته شده تبدیل شد. در کمتر از سه دهه، همان‌طور که وبسایت مشهور فوربز (Forbes) ذکر کرد، اسکچرز به یکی از 5 مارک برتر کتانی ورزشی جهان تبدیل شده است؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

اسکیچرز چیست؟

اسکچرز، یک برند مشهور کفش ورزشی می‌باشد که اکنون در منهتن بیچ کالیفرنیا مستقر است. درست است که در سال 1992 راه‌اندازی شده است، اما اکنون کمتر کسی است که نام و آوازه این برند را نشنیده باشد. آیا کفش اسکیچرز برای پاهای شما مناسب است؟ بیایید ابتدا مزایای آن را در نظر بگیریم.

مایکل گرینبرگ در مصاحبه‌ای گفت: «اگر ما سالانه یک میلیارد دلار در مارکتینگ خرج کنیم، این کار بیش از حد نخواهد بود. هیچ محدودیتی برای ایجاد آگاهی از برند وجود ندارد.»

به طور کلی محصولات این برند راحت بوده و از پشتیبان کافی برخوردار هستند. دارای بودن کف مموری فوم (فوم حافظه) از جمله ویژگی‌های فوق‎‌العاده محصولات این شرکت است. کفش‌های اسکیچرز همچنین دارای قابلیت تنفس بوده و انعطاف‌پذیر هستند. اما کفش‌های این برند به ویژه برای مشکلات مختلف پا (پرونیشن یا صافی کف پا) طراحی نشده‌اند. بنابراین، اگر از مشکل خاصی در پاهای خود رنج می‌برید، بهتر است برندهای دیگر را در نظر بگیرید.

تاریخچه برند اسکیچرز

داستان هر برند مشهور در کنار آنکه می‌تواند بسیار خواندنی باشد، به فرآیند موفقیت و سازوکارهای موفقیت یک مارک از بدو تولد تا پیشرفت نیز می‌پردازد. در این امتداد، ما در زیر تاریخ خواندنی برند اسکچرز آورده‌ایم:

آغاز

اسكچرز در سال 1992 توسط رابرت گرینبرگ تأسیس شد، او قبل از آن نیز برند معروف کتونی L.A. Gear را نیز به بازار عرضه کرده بود. گرینبرگ، پسرش مایکل را به عنوان مدیر عامل شرکت استخدام کرد. در ابتدا، قرار بود شرکت با نام Skechers به عنوان توزیع‌کننده بوت‌های دکتر مارتنز (Dr. Martens) در ایالات متحده فعالیت کند. رابرت گرینبرگ طراحی و بازاریابی کفش‌ ورزشی مردانه را آغاز کرد تا به جمعیت جوان شهری متوسل شود، همانگونه که L.A. Gear به بازار پسران و دختران شهر متوسل شده بود. موفقیت بسیار کفش مدل «Chrome Dome» در سال 1993 نقطه عطفی در پیشرفت‌های بعدی شرکت بود.

تولید تخصصی کفش ورزشی

بعد از اینکه مدل Chrome Dome محبوب شد، اسکیچرز بر موج موفقیت سوار شد. این نشان از آن داشت که اسکچرز قرار است به زودی با غول‌های ورزشی جهان همانند نایکی (Nike) و آدیداس (Reebok) وارد رقابت شود. شرکت تصریح كرد كه بر جنبه‌های عملکردی کفش‌های ورزشی خود تأكید نمی‌كند، بلكه به سبک پوشش خیابانی توجه می‌کند. این امر با افزایش تولیدات شرکت به عنوان «کفش‌هایی برای خیابان» در اواخر دهه 1990 همزمان بود.

بازاریابی تجربی

در سال 1998 شرکت با فروش تقریباً 400 میلیون دلاری، ارائه بیش از 900 سبک کفش مختلف، عرضه محصولات در فروشگاه‌های فیزیکی و وجود 38 بوتیک آزاد تجاری، نشان از تضمین موفقیات شرکت داشته است. اسکیچرز بخش اعظمی از انرژی و درآمد خود را به تبلیغات بسیار چشمگیرش اختصاص داده است، استراتژی که باعث شده است شرکت در طی چند سال به یک کسب و کار چند میلیون دلاری تبدیل شود.

بعد از گذشت چندین دهه در صنعت پوشاک، گرینبرگ و مدیران آگاه بودند که فارغ از کیفیت یا اصالت یک محصول، بدون تصویر و تبلیغات مناسب برای فروش آن محصول، یک شرکت هرگز در دنیای   رقابتی دوام نخواهد آورد.

اسکچرز همچنین به خاطر تاکتیک‌های مبتکرانه و تهاجمی در بازاریابی، شهرت اولیه بسیار خوبی کسب کرد. این برند در مقایسه با رقبای خود، یک فضای تبلیغاتی را در محیط عمومی و تلویزیون خریداری کرد و از افراد مشهوری همانند بریتنی اسپیرز و کیم کارداشیان برای معرفی محصولات خود استفاده کرد. همچنین اسکچرز برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی نوآورانه، کارت تلفن رایگان به مشتریان خود ارائه داد.

اسکچر در قرن بیست و یکم

در سال 1999، سهام اسكچرز عمومی شد. اگرچه طی سال‌های اول، سهام شرکت برای گرم شدن سرمایه‌گذاران به شکلی آهسته رو به جلو بود، اما تا سال 2000 سهام به طور مداوم روند صعودی به خود گرفت و رشد خود را تا دهه آینده نیز حفظ کرد. سرمایه‌گذاران شروع به تماس و ارتباط با اسکیچرز گرفتند. در سال 2014، مجله فوربز این برند را «داغ‌ترین مارک بزرگ آمریكا» نامید. بعد از آن اسکیچرز از نظر سهم بازار رسماً پنجمین برند بزرگ کفش ورزشی در جهان انتخاب شد.

کفش‌های اسکچرز از جه متریالی ساخته می‌شود؟

برند اسکیچرز

کفش‌های این برند با استفاده از تکنولوژی فوم حافظه شناخته می‌شوند. فوم حافظه ماده‌ای است که به فشار و دما حساس استف به همین دلیل امکان شکل دادن به آن وجود دارد و باعث افزایش راحتی می‌شود. اسكچرز لایه‌ای از فوم حافظه را به كفش‌های خود معرفی كرد كه دارای بالشتک اضافی در قسمت زیره کفش بود و باعث می‌شد که فوق‌العاده راحت باشند. کفش‌های اسکیچرز عمدتاً برای آقایان و خانم‌هایِ سنین 19 تا 40 سالگی طراحی می‌شود.

محصولات این برند در خارج از کشور در کارخانه‌های چین، مکزیک، برزیل و رومانی تولید می‌شود. ارتباط با این کشورها به این شرکت اجازه می‌دهد قیمت‌های برخی از تولیدات خود را پایین‌تر از رقبا نگه دارد. به طورکلی، کفش‌های اسکچرز به گونه‌ای طراحی شده است که برای مصرف‌کنندگان جوان، فعال و آگاه از مد جذاب باشند.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع کفش اسکچیرز” link=”https://renoiran.com/brand/skechers/” icon=”cat-kid–shoes” icon-align=”right”]

چرا باید حداقل یک جفت کتانی اسکیچرز خرید؟

در یک صنعت مشهور به دلیل گردش مالی بالا و محیط رقابتی شدید، موفقیت پرشکوه اسکیچرز باعث شده است که برخی از افراد در تجارت بخواهند حدس بزنند که چقدر می‌توان چنین رشدی را ادامه داد. در این شرکت همه چیز از بازاریابی گرفته تا طراحی آن به صورت اصولی و استاندارد انجام می‌گیرد، با این حال، برچسب Skechers تا پایان دهه‌های همچنان به برندی نیرومند و پایدار در صنعت کتونی ورزشی تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *