بررسی و خرید

چه نوع کفشی برای تردمیل مناسب است؟

کفش مناسب تردمیل

کفش مناسب تردمیل کدام است؟ همه ما به خوبی می‌دانیم که کتونی ورزشی بهترین انتخاب برای استفاده و دویدن بر روی تردمیل است. اما آنچه مهم جلوه می‌کند، نه خودِ کتانی بلکه ویژگی‌های آن است. زمانی که بر روی نوار نقالهِ می‌دوید، سفت و بودن و عدم وجود حالت فنری باعث می‌شود فشار وارده از کف تردمیل به جای جذب از طریق کفش، به مچ پا، زانو و کمر منتقل شود.

این موضوع در بلند‌مدت باعث ایجاد مشکلات متعددی می‌شود، به همین دلیل است که بسیاری افراد بعد از ماه‌ها استفاده از تردمیل، در ناحیه زانو احساس درد می‌کنند. فارغ از آنکه تردمیل کیفیت بالایی دارد یا خیر، شما باید پیش‌نیاز اساسی که انتخاب کفش مناسب تردمیل است را مد نظر قرار دهید؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

انتخاب کفش مناسب برای تردمیل

ما در زیر موضوع مورد بحث را به 3 بخش تقسیم می‌کنیم، بخش نخست نیازهای کاربر، بخش دوم مشخصات کفش مناسب تردمیل و بخش سوم مقدار تعیین بودجه است.

بخش اول: نیازهای کاربر

کفش مناسب تردمیل

قبل پا گذاشتن به فروشگاه جهت خرید کتونی، نخست ضروری است نیازهای خود را با داشته‌های‌تان مورد بررسی قرار دهید. برای این مهم، موارد زیر را در خاطر ثبت کنید:

نوع تمرین خود را بشناسید

پیاده‌روی با استفاده از تردمیل متفاوت از دویدن است! بنابراین نمی‌توان تنها از یک کتانی مشخص برای انجام این دو فعالیت مختلف بهره برد. ایده خوب برای ورزشکاران این است که نوع حرکاتی که در طول تمرین بر روی تردمیل انجام خواهند داد را بررسی کنند. دویدن روی تردمیل حرکتی بسیار متفاوت از دویدن روی زمین است و امکان بیشتری وجود دارد که پاها دچار آسیب‌دیدگی شوند. کفش‌های مخصوص دویدن (رانینگ) برای استفاده بر روی تردمیل کاربردی‌تر هستند، بنابراین جهت جلوگیری از صدمه، داشتن بالشتک مناسب در زیره آن‌ها نیازی ضروری است.

[products-box id=”166″]

پای خود را بشناسید

برای انجام هر نوع تمرینی نخست باید پاهای خود را بشناسید. برای این منظور، قبل از خرید کفش مناسب تردمیل با پزشک متخصص صحبت کنید، زیرا پوشیدن کتونی نامناسب می‌تواند باعث ایجاد صدمه شود. برای شروع کار، ایده خوبی است که بتوانید پاهای خود را برای تعیین سایز صحیح کفش اندازه‌گیری کنید، با استفاده از خودکار، کاغذ سفید و متر، طول و عرض هر یک از پاهای خود را اندازه بگیرید. سپس به شکل پا و مشکلات مربوط به آن به شرح زیر بپردازید:

  • پای معمولی: بیشتر افراد دارای پاهای نرمال هستند و برای افرادی که پاهای طبیعی دارند بیشترین انتخاب جهت خرید کفش وجود دارد.
  • پای تخت: افرادی که کف پاهایشان تخت بوده و چیزی به نام گودی پا ندارند. افرادی که دارای کف پای صاف هستند، تمایل دارند هنگام راه رفتن یا دویدن، پاهای خود را به سمت داخل بچرخانند، به صورتی که اغلب کفش‌هایشان از داخل دچار خرابی می‌شود.
  • پای قوس‌دار: گودی زیاد پا نیاز به مراقبت ویژه دارد، زیرا قوس زیاد اغلب باعث افتادن افراد بر روی زمین می‌شود. ورزشکارانی که این مشکل را دارند، معمولاً هنگام دويدن پای خود را به سمت خارج می‌چرخانند. این افراد به کفش‌هایی نیاز دارند که فشار وارده از سطح زمین را جذب کرده و به اندازه کافی ثابت و تعادل آن‌ها را حفظ کند.

[mustread title0=”کفش زنانه مناسب برای دویدن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟” link0=”https://renoiran.com/blog/%da%a9%d9%81%d8%b4-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%d9%88%db%8c%d8%af%d9%86/”]

بخش دوم: مشخصات کفش مناسب تردمیل

کفش مناسب تردمیل

همان‌طور که در بالا بیان شد، دانستن ویژگی‌های مختلف و ضروری کتونی جهت نگهداری از پاها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این منظور، به موارد زیر توجه کنید:

وزن:کفش‌هایی که برای پیاده‌روی یا دویدن طراحی شده‌اند باید سَبک باشند، به گونه‌ای که ورزشکار بتواند تمرین‌های خود را به سرعت انجام دهد. مشکل کفش‌هایی که بسیار سبک هستند این است که اغلب دارای بالشتک بسیار کمی و نازک هستند. بهترین مارک‌های کتانی ورزشی در جهان با اینکه زیره (کفی) کفش‌های خود را نازک طراحی می‌کنند، ولی استفاده از متریال باکیفیت به محافظت بهتر پاها منجر می‌شود.

بالشتک: بیشتر افرادی که بر روی تردمیل می‌دوند، فشار بیشتری به پاشنه نسبت به انگشتان پا وارد می‌کنند، بنابراین وجود بالشتک‌های باکیفیت در ناحیه پاشنه کفش، تأثیر دویدنِ نرم را روی تردمیل افزایش می‌دهند. مقدار مناسب بالشتک‌ها در ناحیه زیره باعث جذب فشار وارده از سطح تردمیل به زانوها می‌شود. همچنین بالشتک نباید به سرعت در استفاده مداوم دچار خرابی و یا به اصطلاح «له‌شدگی» شود.

کفش‌هایی که استفاده می‌کنید می‌توانند بر تجربه تمرین شما و همچنین نتیجه‌ای که از تمرین خود می‌گیرید تأثیرگذار باشند.

راحتی: بهترین کفش مناسب تردمیل باید بیشترین راحتی برای کاربر را فراهم کند. پیاده‌روی یا دویدن با کفش‌های غیراستاندارد نه تنها منجر به آسیب به پاها می‌شوند بلکه کیفیت تمرین‌های ورزشی را نیز کاهش می‌دهند. این موضوع حتی در بلند‌مدت به کاهش انگیزه و شور و شوق در ورزش کردن می‌شود. راحتی بالا از یک سو به متریال کتانی و از سویی به طراحی آن وابسته است. همچنین راحتی به وزن، سایز و فناوری‌هایی همانند قابلیت تنفس، پنجه پهن و موارد دیگر نیز بستگی دارد.

انعطاف‌پذیری: اگر کفش‌های ورزشی به اندازه کافی انعطاف‌پذیر نباشند، ممکن است ورزشکار مشکلاتی از قبیل شین اسپلینت (درد ساق پا) را تجربه کند. برای تولید‌کنندگان دشوار است که تعادل بین پشتیبانی و انعطاف‌پذیری هر کتونی را پیدا کنند، زیرا پاهای هر فردی دارای شکل و خصوصیات متفاوت است. کفش‌هایی که برای پیاده‌روی، دویدن، پریدن، حرکت‌های جهشی و موارد دیگر طراحی می‌شوند برای انجام چندین تمرین مختلف بهترین انتخاب هستند.

نکته مهم: دویدن با پای برهنه ممکن است برای برخی افراد روند مرسومی باشد، اما دودین با پای برهنه روی تردمیل می‌تواند خطرناک باشد. عدم جذب فشار و شوک، تاول زدن، تورم و مواردی از قبیل از مشکلات رایج ورزش با پای برهنه است.

[mustread title0=”کفش مردانه مناسب برای دویدن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟” link0=”https://renoiran.com/blog/%da%a9%d9%81%d8%b4-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%d9%88%db%8c%d8%af%d9%86/”]

بخش سوم: قیمت کفش مناسب تردمیل

کفش مناسب تردمیل

هنگام خرید کفش ورزشی تنظیم مقدار بودجه بسیار مهم است، اما بیشتر افراد به دنبال کتونی با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت ممکن هستند. برای داشتن یک بررسی جامع می‌توانید به خرید اینترنتی و مقایسه محصولات و قیمت‌ها فکر کنید.

یقیناً برندهای بزرگ کتونی همانند آدیداس و نایکی، محصولات خود را با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسند، این موضوع جای تعجب ندارد، زیرا کفش‌های این برندها بیشترین کیفیت را دارند. برای کفش‌های باکیفیت و با قیمت‌های میان رده، برند اسیکس انتخاب بهتری است.

خریداران باید کفش‌های موجود در فروشگاه را امتحان کنند تا بدانند کدام کتونی مناسب‌ترین مدل برای استفاده بر روی تردمیل است و در عین حال راحت‌ترین مدل نیز باشد. به یاد داشته باشید که کفش پس از پوشیدن 500 تا 800 کیلومتر نیاز به تعویض خواهد داشت.

[products-box id=”172″]

سؤالات متداول

بیایید به برخی از سؤال متداول که کاربران اغلب در مورد کفش مناسب تردمیل مورد پرسش قرار می‌دهند، بپردازیم:

چقدر طول می‌کشد تا کتانی خراب شود؟

بلافاصله شما شروع به استفاده از کفش خود می‌کنید، این روند در طولانی‌مدت و در استفاده مداوم به خرابی کتانی منجر می‌شود. با گذشت زمان زیره و بالشتک‌های کفش شروع به تجزیه شدن می‌کنند. کتونی شما به همان سرعتی که بر روی آسفالت می‌دوید، روی تردمیل دچار خرابی نمی‌شود (سرعت خرابی روی تردمیل کمتر است). بر روی تردمیل می‌توانید از کفش خود در حدود 800 کیلومتر استفاده کنید، البته این به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

چگونه می‌توان طول عمر کتونی را افزایش داد؟

جدا از اینکه کفش خود را به طور مرتب نگهداری و تمیز می‌کنید، می‌توانید با داشتن چندین جفت کتانی این مشکل را برطرف کنید. توصیه می‌شود یک جفت کفش دوم نیز داشته باشید تا به طور گردشی از کفش‌های خود استفاده کنید. با این کار دوره استراحت کتونی افزایش می‌یابد و بدین ترتیب هر دو کفش بیشتر عمر خواهند کرد.

آیا برای تردمیل و دویدن در فضای باز به کفش‌های مختلفی نیاز است؟

بیشتر دوندگان در واقع از همان کفش مخصوص تردمیل برای استفاده در فضای باز  نیز استفاده می‌کنند. این واقعاً مسئله‌ای مشکل‌دار نیست، اگرچه ورزشکاران ممکن است کفش‌های سبک‌تری را انتخاب کنند که دارای بالشتک کمتر و نازک‌تر باشد. این امر به این دلیل است که سطح تردمیل نرم‌تر از سطوح سخت زمین است، بنابراین ممکن است به نوع کتونی با بالشتک ضخیم نیاز داشته باشید.

[mustread title0=”از کجا کتونی ورزشی خوب بخریم؟” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%ac%d8%a7-%da%a9%d8%aa%d9%88%d9%86%db%8c-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%d8%a8%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%85%d8%9f/”]

اهمیت خرید کفش ایده‌آل برای استفاده بر روی تردمیل

تردمیل‌ها امروزه به یکی از مهمترین تجهیزات ورزشی تبدیل شده‌اند که درک دلیل آن آسان است! دویدن یا پیاده‌روی در خارج از خانه ممکن است تاحدودی ناخوشآیند باشد، به خصوص وقتی شرایط هوا مطلوب نباشد.

درست مانند هر فعالیت بدنی دیگر، بسیار مهم است که برای تمرین‌های خود بر روی تردمیل، یک جفت کتانی مناسب تهیه کنید. در کنار داشتن تمرین‌های مؤثر، پیدا کردن کتانی ایده‌آل برای نگهداری از پاها مهم است. پس ضروری تمام مسائل مربوط به خرید کفش مناسب تردمیل را در نظر بگیرید.

در این راستا، بهتر است در ساعات بعد از عصر اقدام خرید کتونی کنید، زیرا به طور طبیعی پاها در این زمان به اندازه کمی بزرگ می‌شوند. کفش‌هایی که خیلی تنگ هستند و سایزشان کوچک است، می‌توانند باعث ایجاد تاول و ناراحتی شوند. همچنین در زمان خرید حضوری حتماً نیز جوراب به پا داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *