بررسی و خرید

از کجا کتونی ورزشی خوب بخریم؟

از کجا کتونی ورزشی خوب بخریم؟

انتخاب بهترین کتانی (رانینگ، کفش پیاده‌روی، اسنکیرز) از مکانی مناسب، یکی از مهمترین تصمیماتی است که می‌توانید در فرآیند خرید کفش ورزشی بگیرید. جستجو برای پیدا کردن جای ایده‌آل، به معنای سرمایه‌گذاری در زمان و هزینه‌های پرداختی است. یقیناً شما می‌خواهید با صرف زمان کمتر، کتونی مورد نظر خود را خریداری کنید، اما به درستی نمی‌دانید بورس خرید یا مراکز اصلی فروش انواع کفش ورزشی مردانه و زنانه در کجای تهران قرار دارند. حتی ممکن است برای‌تان این پرسش ایجاد شد که :«بهترین وبسایت فروش کتانی ورزشی در ایران کدام است؟» با کیف و کفش رنو همراه باشید.

از کجا کتونی ورزشی خوب بخریم؟

همیشه به جای یک مغازه پوشاک ورزشی، به یک فروشگاه تخصصی فروش کتونی ورزشی بروید. کارشناسان فروش در این فروشگاه‌ها با ارزیابی و تحلیل نیازها و نظرات شما، می‌تواند به خوبی کتانی مناسب را به شما پیشنهاد دهند. احتمالاً فروشنده سؤالاتی را مطرح می‌کند و منتظر آن که پاسخ‌هایی منطقی از شما دریافت کنید. در این امتداد بهتر است موارد زیرا را قبل از خرید در خاطر ثبت کنید:

  • ویژگی‌ها و مشکلات پاهای خود را مور بررسی قرار دهید، برای این منظور به شکل و قوس کف پای‌تان نگاه کنید. از جمله این که آیا شما دارای کف پای صاف هستید و یا اصلاً گودی پای‌تان بیش از اندازه است؟ ضروری است در مورد مشکل پرونیشن نیز اطلاعات خود را افزایش دهید، زیرا این مورد به کیفیت فعالیت‌های ورزشی و سلامت بلند‌مدت پاهای شما بستگی دارد.
  • پاهای خود را در حالت ایستاده (به صورت نشسته کفش را امتحان نکنید!) اندازه‌گیری کنید. مهم نیست که فروشنده از اندازه پای‌تان را بپرسد. سن، بارداری و آسیب‌دیدگی می‌تواند ساختار پا را به طور قابل توجهی تغییر دهد. علاوه بر این، کتانی خوب باید حداقل نیم‌سایز یا به اندازه یک انگشت شست بزرگ‌تر از سایز دقیق پای شما باشد.
  • در مورد نوع تمرین‌های ورزشی و فعالیت‌های روزانه خود آگاهی‌های لازم را کسب کنید. برای مثال، آیا بر روی تردمیل ورزش می‌کنید یا قصد پیاده‌روی و یا دویدن در خارج از خانه را دارید. امروزه اغلب افراد برای استفاده‌های روزانه (حضور در محل کار، دانشگاه و موارد بیشتر) کفش ورزشی می‌پوشند.
  • مقدار بودجه پرداختی خود را تعیین کنید تا به درستی بدانید باید در کجا به دنبال کتانی مورد نظر خود بروید. یقیناً قیمت خرید کتونی اورجینال از نمایندگی برندهای مشهور خیلی بیشتر از تهیه کفش از برندهای ایرانی است. تعیین بودجه، مسیر حرکتی شما را به سوی هدف مشخص خواهد کرد.
  • تکلیف خود را از خرید حضوری و اینترنتی روشن کنید، درست است که خرید حضوری از مغازه به انتخاب دقیق تر منجر می‌شود، ولی تجربه آسان و راحت خرید از وبسایت‌های آنلاین ویژگی ممتاز است؛ شما دیگر در ترافیک خیابان نیاز به صرف زمان برای خرید حضوری نخواهید داشت.

بررسی برخی نیازها همانند موارد بالا، می‌تواند تاحدودی هدف از خرید محصول مورد نظر از مکان مناسب را روشن‌تر کند. این بدین معناست که نخست باید چک لیستی از خواسته‌های خود تهیه کنید و بر طبق آن حرکت کنید، برای مثال، با تعیین مقدار بودجه می‌دانید باید از کجای شهر به دنبال چه کفشی باشید، یا اگر وقت زیادی ندارید، خرید اینترنتی انتخاب بهتری است.

[products-box id=”166″ brand=””]

بورس خرید و مرکز فروش کفش کتونی در تهران

در زیر یک به یک جاهای مشهور فروش کفش ورزشی را معرفی می‌کنیم، بسته به مکان زندگی و مقدار بودجه خود، مکان مورد نظرتان را انتخاب کنید.

  • بازار بزرگ تهران، بازار 15 خرداد (پاساژ کویتی‌ها): قیمت پایین به بالا
  • خیابان منیره: قیمت از متوسط به بالا
  • چهار راه استانبول: قیمت پایین به بالا
  • میدان فردوسی: قیمت پایین به بالا
  • پل رومی در خیابان شریعتی: قیمت بالا
  • میدان بهارستان: قیمت پایین تا متوسط
  • محله گمرک تهران (میدان رازی): قیمت پایین تا متوسط
  • خیابان هفت حوض در شرق تهران و خیابان نارمک: قیمت از پایین به متوسط
  • مراکز خرید کوروش (اتوبان ستاری)، پالادیوم (زعفرانیه)، قائم (تجریش)، میلاد نور (شهرکت غرب)، تیراژه (خیابان اشرفی اصفهانی) و موارد دیگر: قیمت متوسط تا بالا
  • نمایندگی‌های فروش برندهای آدیداس، نایکی و اَسیکس و موارد دیگر: قیمت بالا

نکته: به غیر از نمایندگی‌های بهترین برندهای کتانی ورزشی، دیگر مکان‌های فروش در داخل شهر تهران، محصولات‌ های کپی (High Copy) و فیک را ارائه می‌دهند.

بهترین فروشگاه اینترنتی خرید کتونی ورزشی

بیشتر وبسایت‌های فروش آنلاین به ندرت به صورت تخصصی در حوزه کفش فعالیت می‌کنند. مزیت تخصصی بودن نشان از ارائه محصولات جامع و برخورداری از راهنمایی کامل برای خریداران و مشتریان است.

  • فروشگاه تخصصی کیف و کفش مارکومد: برندهای اورجینال خارجی، قیمت متوسط رو به بالا
  • فروشگاه اینترنتی دیجی کالا: برندهای اورجینال خارجی و ایرانی، قیمت پایین رو به بالا
  • فروشگاه اینترنتی بانی مد: برندهای اورجینال خارجی و داخلی، قیمت متوسط رو به بالا
  • فروشگاه اینترنتی مُدیسه: برندهای اورجینال خارجی و داخلی، قیمت پایین رو به بالا
  • فروشگاه اینترنتی شیکسون: برندهای داخلی، قیمت پایین

[products-box id=”” brand=”160″]

نکات ضروری در خرید کتونی ورزشی مناسب

کفش ایده‌آل نه تنها برای احساس راحتی بیشتر، بلکه به منظور اصلاح مشکلات پا در نحوه راه رفتن طراحی می‌شود. کتانی خوب همچنین به انعطاف‌پذیری و پشتیبانی مناسب نیاز دارد، به گونه ای که به جذب فشار وارده از زمین کمک کند. با این حال، بیایید قبل از خرید برخی نکات مهم را در نظر بگیریم:

  • خرید به صورت آنلاین می‌تواند شامل تخفیف‌های بیشتر باشد، با این حال همیشه سعی کنید از حراج آخر فصل نهایت استفاده را ببرید.
  • کفش را در اواخر بعد از ظهر یا اوایل عصر خریداری کنید، زیرا پاهای شما در طول روز به مقدار بسیار کمی بزرگ‌تر می‌شوند.
  • در زمان خرید حضوری کتانی حتماً جوراب به پا داشته باشید، این مورد به تعیین سایز درست کتونی کمک می‌کند.
  • به هر دو پا دقت کنید، آنها نسبت به یکدیگر کمی متفاوت هستند، معمولاً یکی از پاها از دیگری بزرگ‌تر است، پس کفش ورزشی خود را مطابق با پای بزرگ‌تر انتخاب کنید.
  • پارچه رویه کتانی باید نرم و منعطف بوده و دارای ویژگی مش‌‍دار (سوراخ‌های ریز موجود در جلوی کفش) باشد تا به تنفس بهتر و عدم عرق کردن پاها درون کتانی کمک کند.
  • زیره کتونی باید از متریال مقاوم (پلی اورتان و رابر) ساخته شود تا بتواند در برابر زمین‌های ناهموار به خوبی مقاومت کند. همچنین باید به خوبی فشار و شوک وارده از سطح زمین را نیز جذب کند.

هرگز یک کفش را تنها بر اساس رنگ، سبک و برند خریداری نکنید. در حالی که مطمئناً مد در تصمیم شما نقش مهمی ایفا خواهد کرد، اجازه ندهید این کار به ضرر راحتی، سلامت یا عملکرد شما منتهی شود.

  • جنس داخلی و آستر کتونی نیز باید نرم بوده و کاربر احساس راحتی بسیاری داشته باشد.
  • از خرید کفش‌های سایز بزرگ یا کوچک خودداری کنید، برخی افراد با انتخاب کفش تنگ بر این تصور هستند که کتانی جا باز خواهد کرد، این فکر اشتباه است.
  • در کنار بررسی میزان کیفیت و دوام کفش، از نظر رنگی و نوع طراحی نیز به دنبال مدلی باشید که مطابق بر علاقه‌مندی‌تان باشد.
  • باید بتوانید انگشتان پای خود را در داخل کتانی به راحتی حرکت دهید.
  • دور تا دور دهانه کتانی باید دارای بالشتک‌های نرم و انعطاف‌پذیر باشد، این قابلیت به پشتیبانی بهتر از مچ پا کمک می‌کند.
  • کتونی مخصوص دویدن و ورزش را از کفشی که برای استفاده روزانه می‌پوشید جدا کنید. برای هر فعالیت از کتانی مخصوص استفاده کنید.

[products-box id=”172″ brand=””]

انواع کتانی ورزشی

یقیناٌ زمانی که بهترین مکان خرید کتانی ورزشی را پیدا کردید، از خود خواهید پرسید که کفش مناسب برای نوع فعالیت من چیست؟ برای پاسخ ضروری است با انواع کتونی ورزشی اشنا شوید:

کفش رانینگ (Running Shoes)

کفش رانینگ (Running Shoes)

این کفش مخصوص دویدن است و به دلیل وجود آخرین فناوری‌ها در تولید کتانی براساس ارگونومیک پاها در هنگام دویدن، مقاومت و کیفیت بالایی دارد. مهمترین ویژگی کفش رانینگ وجود قابلیت جذب شوک و فشار وارده از سطح زمین و نرم بودن (کتونی باید به راحتی با دست خم شود) است.

کفش پیاده‌روی (Walking Shoes)

کفش پیاده‌روی (Walking Shoes)

همان‌طور که اسمش پیداست، این کتانی مخصوص پیاده روی است، بنابراین به اندازه کفش رانینگ پشتیبانی بالایی ندارد. این کفش اغلب سفت‌تر از کتانی رانینگ است، زیرا هدف حمایت از فیزیک پاها (خصوصیات و مشکلات رایج پاها) در هنگام راه رفتن است.

کفش اسنیکرز (Snicker Shoes)

کفش اسنیکرز (Snicker Shoes)

این کفش اغلب مدلی برای استفاده روزانه است و برای دویدن و یا ورزش مداوم مناسب نیست. اسنیکرز اغلب سبکی برای استایل اسپرت است و دختران و پسران جوان اغلب برای محیط‌های شغلی، دانشگاهی و موارد دیگر اقدام به پوشیدن این کفش‌ها می‌کنند.

کفش هوازی (Aerobic Shoes)

کفش هوازی (Aerobic Shoes)

فش‌های هوازی باید سبک باشند تا از خستگی پا جلوگیری کنند و از جذب شوک اضافی در زیر کف پا، در جایی که بیشترین استرس وجود دارد، برخوردار باشند. این کتانی شاید به مانند کفش رانینگ باشد، اما تفاوتش در این است که کفش هوازی مخصوص استفاده در باشگاه و یا تجهیزات ورزشی به مانند تردمیل است.

کفش تنیس (Tennis Shoes)

کفش تنیس (Tennis Shoes)

تنیس‌بازان به کتانی احتیاج دارند که حین حرکت سریع از یک سمت به سمت دیگر، از پاهای‌شان پشتیبانی شود. کفشی که در کنارهای پا (هم در داخل و هم در خارج) ثبات ایجاد کند، کفش مناسب ورزش تنیس است. جذب شوک، سفت بودن کفش (جهت عدم لغزش در حرکت به طرفین)، پاشنه ضخیم و ارتجاعی ب.دن از ویژگی‌های مهم این کتانی است.

کفش بسکتبال (Basketball Shoes)

کفش بسکتبال (Basketball Shoes)

اگر بسکتبال ورزش مورد علاقه شماست، کتانی با کفی ضخیم و سفت را انتخاب کنید. این باعث ثبات اضافی هنگام پریدن‌های مداوم می‌شود. کتونی ساق‌دار ممکن است پشتیبانی بیشتری را ارائه دهد اما لزوماً خطر آسیب دیدگی مچ پا را کاملاً از بین نمی‌برد.

اهمیت خرید کتونی ورزشی از مکان مناسب

بسته به سن و میزان عملکردی که انجام می‌دهید، هر سه تا پنج سال یک بار پاها و شیوه راه رفتن خود را مجدداً تجزیه و تحلیل کنید. دوندگان رقابتی (کسانی که در مسابقات شرکت می‌کنند) ممکن است مکرراً این کار را انجام دهند.

خرید کتانی از مکان مناسب نه تنها اطمینان بیشتری از انتخاب محصول مورد نظرتان می‌دهد، بلکه خیال شما را از مقدار هزینه‌ای که بابت خرید آن پرداخت کرد‌ه‌اید نیز راحت می‌کند. بنابراین، زمانی که پرسیدید: «از کجا کتونی ورزشی خوب بخریم؟» پاسخ را نخست در نیازهای خود جستجو کنید، سپس با شناخت هر یک از مراکز خرید و بورس فروش کتونی، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *