سبک پوشش, مد و استایل

تیپ رسمی مردانه بدون کت

تیپ رسمی مردانه بدون کت

داشتن تیپ رسمی مردانه بدون کت ممکن است تصمیمی کاملاً عملی برای یک روز گرم باشد. حتی ممکن است برای یک موقعیت اداری که نیاز به فعالیت بدنی دارد، مجبور باشید کت به تن نکنید. به هر دلیل دیگر، پوشیدن لباس رسمی بدون کت می‌تواند در عین حال که استایل شما را رسمی نگه دارد، کمی سبک پوشش اسپرت را نیز به آن بدمد. اما از نپوشیدن کت و چالش‌های ایجاد استایل رسمی نترسید! در مقاله دیگری از کیف و کفش رنو ، ما به شما چندین سبک پوشش رسمی که نیاز به پوشیدن کت نداشته باشد را معرفی می‌کنیم.

[TOC]

تیپ رسمی مردانه بدون کت

ضروری است هر یک از موارد زیر را یک به یک در خاطر ثبت کنید:

چگونه یک پیراهن مردانه خوب انتخاب کنیم؟

چگونه یک پیراهن مردانه خوب انتخاب کنیم؟

پیراهن مردانه ساده

انتخاب پیراهن مردانه گام اول ه استایل رسمی است، شما باید به دنبال پیراهن‌های ساده و تک رنگ باشید. از پوشیدن پیراهن‌های چهارخانه که تیپ شما را اسپرت می‌کنند خودداری کنید. پیراهن دکمه‌دار ساده را بدون آنکه آستین‌های آن را بالا بزنید با شلوار پارچه‌ای به تن کنید. در مورد رنگ بهتر است به ست شدن و تکامل رنگ‌ها توجه کنید، برای مثال، رنگ پیراهن آبی آسمانی را با شلوار سرمه‌ای ست کنید. دیگر رنگ‌های پیراهن را می‌توانید با شلوار مشکی به تن کنید.

آیا شلوار کتان مناسب است؟

آیا شلوار کتان مناسب است؟

شلوار پارچه‌ای کتان

اگر می‌خواهید استایل خود را نیمه رسمی کنید، بهتر است به پوشیدن شلوار کتان فکر کنید. با این شلوار می‌توانید پیراهن مردانه ساده بپوشید. در مورد رنگ بهتر است اگر شلوار کتان رنگ کِرمی یا خاکی را انتخاب می‌کنید، پیراهن حتماً آبی آسمانی یا سرمه‌ای باشد. رنگ خاکی شلوار کتان در عین حال که ظاهر شما را جوان نشان می‌دهد، قابل استفاده در بیشتر موقعیت‌های روزمره نیز است. برای مثال، می‌توانید از این استایل برای محیط کار یا دانشگاه بهره ببرید.

[mustread posts=”9361″]

شلوار جین برای استایل رسمی مناسب است؟

شلوار جین برای استایل رسمی مناسب است؟

شلوار جین

حال که تیپ رسمی مردانه بدون کت را انتخاب کنید، انگار وارد دنیای آزاد استایل مردانه شده‌اید. به این معنا که می‌توانید حتی شلوار جین را انتخاب کنید، بدون آنکه تیپ رسمی شما زیر سؤال برود. برای این منظور بهتر است به سراغ شلوار لی اسلیم فیت یا راسته بروید، و آن را با پیراهن مردانه ساده به تن کنید. در انتخاب کفش بهتر است به سراغ کفش‌ مردانه مجلسی باشید. حتی می‌توانید برای مهمانی‌های خودمانی یک تی‌شرت یقه‌دار ساده نیز به جای پیراهن به تن کنید.

استفاده از اکسسوری‌ها را فراموش نکنید!

استفاده از اکسسوری‌ها را فراموش نکنید!

اکسسوری (ساعت)

حتماً با استایل رسمی از ساعت، انگشتر و کمربند ساده استفاده کنید. اگر شلوار پارچه‌ای یا جین به تن می‌کنید، و قصد پوشیدن پیراهن مردانه را دارید، حتماً با قرار دادن پیراهن در داخل شلوار، از کمربند استفاده کنید. کمربند را با رنگ کفش سِت کنید، و ساعت را می‌توانید با در نظر گرفتن تکامل رنگ‌ها استفاده کنید، برای مثال اگر پیراهن و شلوار شما به رنگ‌های سرد است، از ساعت با بند فلزی استفاده کنید، و اگر استایل شما مزین به رنگ‌های گرم است، بند چرمی قهوه‌ای را انتخاب کنید.

آیا پیراهن و شلوار را فیت انتخاب کنیم یا گشاد؟

آیا پیراهن و شلوار را فیت انتخاب کنیم یا گشاد؟

متناسب بودن سایز پیراهن و شلوار

در مورد تیپ رسمی مردانه بدون کت، باید بگوییم انتخاب با شما است، تفاوت چندانی بین فیت پوشیدن یا گشاد پوشیدن وجود ندارد، ولی آقایان جوان بهتر است به دنبال استایل فیت باشند، و بالعکس برای مردان میانسال، تیپ گشاد بهتر است. تنها نکته‌ای باید در نظر بگیرید، این است که از پوشیدن پیراهن و شلوار تنگ اجتناب کنید، این استایل جزئیات بدن شما را نمایان می‌کند، که برای موقعیت‌های اداری به هیچ عنوان مناسب نیست.

[mustread posts=”5487″]

جلیقه به تن کنید!

جلیقه به تن کنید!

پوشیدن جلیقه

اگر به هر دلیل علاقه ای به پوشیدن کت ندارید، به جای آن می‌توانید از روی پیراهن خود، جلیقه به تن کنید. جلیقه را حتما با پیراهن مردانه ساده و شلوار پارچه‌ای بپوشید، اما در انتخاب رنگ و باقت جلیقه محدودیتی ندارید. به ین معنا که می‌توانید جلیقه را چهار خانه و یا با هر الگو و طرح دیگری انتخاب کنید. حتی اگر به جلیقه ساده علاقه دارید، بازم دست شما باز است، ولی سعی کنید جلیقه ساده را به رنگ روشن، ولی پیراهن را به رنگ تیره انتخاب کنید.

پلیور زمستانی انتخاب خوبی است؟

پلیور زمستانی انتخاب خوبی است؟

پوشیدن پلیور

برای فصول پاییز و زمستان می‌توانید به جای پیراهن یا تی‌شرت رسمی، از پلیور استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که پلیور باید ساده و تک رنگ باشد. می‌توانید پلیور را با شلوار جین و شلوار پارپه‌ای به تن کنید. همچنین سعی کنید پلیور نه تنگ و نه گشاد باشد! همچنین خیلی ضخیم و یا خیلی نازک هم نباشد! در هر حالت حد متوسط را انتخاب کنید. در مور یقه نیز بهتر است به سراغ پلیورهای یقه گرد بروید نه یقه V شکل، زیرا رسمی‌تر هستند.

[mustread posts=”9705″]

آیا می‌توانم کفش اسپرت بپوشم؟

آیا می‌توانم کفش اسپرت بپوشم؟

کفش رسمی

به هیچ عنوان سراغ کفش ورزشی مردانه نروید، زیر شما تنها می‌خواهید کت به تن نکنید، ولی اهداف‌تان همچنان بر راستای استایل رسمی قرار دارد. برای این منظور بهتر است همیشه کفش مجلسی با نیم بوت مردانه ساده بپوشید. همچنین می‌توانید از کفش کالج برای موقعیت‌های روزانه و اداری نیز بهره ببرید. رنگ کفش را نیز با هارمونی رنگی پیراهن و شلوار انتخاب کنید، برای مثال، برای پیراهن و شلوار به رنگ‌های سرد، کفش مشکی و برای رنگ‌‌های گرم کفش قهوه ای را انتخاب کنید.

[products-box id=”165″]

نتیجه گیری کلی برای تیپ رسمی مردانه بدون کت

  • رنگ‌های سرد را با یکدیگر و رنگ‌های گرم را نیز با هم سِت کنید.
  • پیراهن ساده مردانه را شلوار پارچه‌ای و یا شلوار جین انتخاب کنید.
  • همیشه پیراهن ساده به تن کنید.
  • همیشه کفش رسمی بپوشید.
  • همیشه از ساعت و کمربند استفاده کنید.
  • جلیقه می‌تواند انتخابی هوشمندانه و جذاب باشد.
  • برای پاییز و زمستان پلیور ساده را به همراه شلوار کتان ست کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *