بررسی و خرید

کفش پیاده روی مناسب چی بخریم؟

کفش پیاده روی

بدون شک مهمترین قطعه از تجهیزات مورد نیاز پیاده روی، یک جفت کفش پیاده روی (Walking Shoes) مناسب است. این مهم است که شما به‌دنبال خرید کفشی باشید که به‌طور خاص برای پیاده روی طراحی شده باشد، نه برای دویدن و یا تفریح! برای اطمینان از راحتی بیشتر و جلوگیری از آسیب‌دیدگی، بی‌ثباتی (نداشتن تعادل) و درد پا و عدم پرداخت هزینه اضافی، ضروری است کفش مخصوص پیاده روی را به خوبی بشناسید. جهت کمک به خریداران و داشتن پاسخی جامع به پرسش: «کفش پیاده روی مناسب چی بخریم؟» با کیف و کفش رنو همراه باشید.

انواع کفش پیاده روی

انواع کفش پیاده روی

کفش‌های پیاده روی به‌طور معمول در یکی از سه دسته زیر قرار می‌گیرد:

  • کفش عملکردی: این کفش‌ها وزن سبکی دارند و برای افراد معمولی که هیچ‌گونه مشکل خاصی در پاهای خود ندارند مناسب است.
  • کفش بالشتک‌دار: راحتی بیشتری را برای افرادی که مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند فراهم می‌کند.
  • کفش پایداری: برای افرادی است که مشکلات پایداری شدید (عدم حفظ تعادل) ندارند، اما از مشکل پرونیشن رنج می‌برند مناسب است.

[products-box id=”166″]

چرا کفش‌های پیاده روی متفاوت هستند؟

چرا کفش‌های پیاده روی متفاوت هستند؟

مهم نیست که ظاهر یک کفش چقدر عالی به نظر برسد، اما اگر دارای ویژگی‌های کاربردی نباشد، هیچ دردی را دوا نمی‌کند! برای اطمینان از این مهم، بهترین فروشگاه کفش ورزشی در منطقه زندگی خود را پیدا کنید یا سَری به وبسایت‌های فروش اینترنتی بزنید.  به فروشگاه‌هایی بروید که بتوانید اطلاعات جامعی از فروشنده‌های آن دریافت کنید. این به تنهایی نشانه‌ای قوی از این موضوع است که آن‌ها قادر به راهنمایی شما جهت پیدا کردن کفش مناسب برحسب آناتومی پای شما هستند.

کفش‌های مخصوص پیاده روی با کفش‌های دویدن متفاوت هستند، زیرا هر یک این کفش‌ها نحوه حرکت فرد را نشان می‌دهند. در زمان پیاده روی، ابتدا پای شما از قسمت پاشنه به زمین برخورد می‌کند و سپس تمام کف پا سطح زمین را لمس می‌کند. در عوض، دونده‌ها در میانه‌های پای خود (ناحیه وسط کف پا) بر روی زمین فرود می‌آیند. بنابراین دونده‌ها نیاز به پشتیبانی کافی در میانه‌‎های پای خود دارند، برعکس برای پیاده روی، افراد نیاز به پشتیبانی در قسمت پاشنه پا دارند.

[mustread posts=”3728″]

نحوه انتخاب کفش پیاده روی مناسب

نحوه انتخاب کفش پیاده روی مناسب

برای پیدا کردن یک جفت کفش پیاده روی ایده‌آل، نخست موارد زیر را امتحان کنید.

  • به پاشنه کفش نگاه کنید، نباید ارتفاع پاشنه بیشتر از یک اینچ بلندتر از ارتفاع قیمت سینه کفش باشد.
  • کفش را در دست گرفته و خم کنید، در این موقع کفش باید از قسمت توپی کف پا خم شود و نه از قسمت گودی پا!
  • کفش را بپوشید و بینید آیا می‌توانید انگشتان پای خود را داخل کفش به‌خوبی تکان دهید.

[products-box id=”172″]

ویژگی‌های کفش پیاده روی ایده‌آل

ویژگی‌های کفش پیاده روی ایده‌آل

ضروری است که قبل از خرید کفش مناسب، برخی از مشخصات مهم آن را بررسی کنید:

پاشنه کفش: پاشنه کفش مهمترین قسمت یک کفش پیاده روی مناسب است. همان‌طور که در بالا بیان کردیم، در زمان پیاده روی، فرد نخست از روی پاشنه پا زمین را لمس می‌کند. پاشنه کفش باید انعطاف‌پذیر  و جاذب فشا و شوک بوده و به حفظ تعادل فرد در هنگام راه رفتن کمک کند.

قسمت میانی زیره کفش: قسمت میانی کفش‌های پیاده روی باید دارای بالشتک مخصوص باشد شرایط لازم برای جذب شوک و راحتی در راه رفتن را فراهم کند. قسمت میانی معمولاً دارای پهنای کمتری است، زیرا به کاهش وزن و حالت انعطاف‌پذیر گودی پا در زمان راه رفتن کمک می‌کند.

قابلیت تنفس: در بیشتر زمان‌ها از خود پرسیده‌اید: «سوراخ‌های ریز جلوی کفش ورزشی چیست؟» این منافذ ریز به گردش بهتر جریان هوا در داخل کفش کمک می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود پاهای فرد در طول زمان استفاده از کفش عرق نکند. این منافذ که قابلیت تنفس کفش نامیده می‌شوند به خنک ماندن پا نیز کمک می‌کنند.

[mustread posts=”9507″]

وزن کفش: یکی از مهمترین جوانبی که باید در خرید کفش پیاده روی مناسب در نظر بگیرید، این است که آنها باید سبک باشند. اینکه در زمان راه رفتن باید نیرویی اشافی را برای بلند کردن پاها خود صرف کنید، نشان از این دارد که کفش شما وزن زیادی دارد. وقتی کفش مخصوص پیاده روی را به پا می‌کنید، باید احساس پرواز کنید.

رویه کفش: جنس رویه کفش بسیار مهم است، زیرا میزان راحتی، مقاومت و انعطاف‌پذیری را مشخص می‌کند. جنس رویه کفش باید به قدری نرم باشد که کاربر احساس راحتی کند. همچنین باید از دوام بالایی نیز برخوردار باشد تا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و استفاده مکرر در طول زمان، مقاومت کند.

نکات مهم در خرید کفش مناسب پیاده روی

نکات مهم در خرید کفش مناسب پیاده روی

نکته‌های زیر به شما در خرید کفش پیاده روی مناسب کمک می‌کنند:

نکته 1: نوع قوس پای خود را بشناسید

نخست باید نسبت به نوع و شکل گودی پای خود اطمینان حاصل کنید:

  • قوس زیاد: این نوع گودی پا به شکلی است به فقط پاشنه و سینه پا با زمین در تماس هستند، یعنی میانه پای شما به‌دلیل گودی زیاد اصلا با زمین در تماس نخواهد بود. پشتیبانی قوس بسیار مهم است، زیرا باعث کاهش فشار بین کمر، باسن، مچ پا و زانو می‌شود.
  • قوس طبیعی: این نوع قوس به معنای این است که کف پا دارای گودی طبیعی است. داشتن قوس طبیعی به همان اندازه که شوک و فشار وارده از زمین را جذب می‌کند، باعث کاهش اثرات نامطلوب به دیگر نواحی بدن می‌شود.
  • قوس کم: داشتن گودی کم و یا نداشتن گوید به معنای صاف بودن کف پا است. این امر اغلب باعث ایجاد درد در نواحی مچ پا می‌شود، زیرا به مقدار بسیاری زیادی فشار وارده از سطج زمین را جذب می‌کند.

نکته: صرف نظر از نوع قوس پا، انتخاب یک کتانی ورزشی مناسب می‌تواند این مشکل را برطرف کنید.

کفش مخصوص پیاده روی

نکته 2: سایز کفش پیاده روی را درست انتخاب کنید

هنگام راه رفتن درمسافت‌های طولانی، عموماً پاها بزرگ می‌شوند، و یا اینکه پاها در اواخر روز بزرگ‌تر از اوایل روز هستند. اگر کفش شما به هر نحوی تنگ و نامناسب باشد، اعلب دچار تاول، درد، تورم و حتی فرورفتن ناخن به داخل انشگتان پا می‌شوید.

برای برطرف کردن این موضوع، ضروری است نخست پاهای خود را در خانه اندازه‌گیری کنید. از یک مداد و کاغذ سفید استفاده کنید، و سپس با قرار دادن هر یک از پاهای خود بر روی کاغذ سفید و خط کشیدن دورتادور پا، اندازه پا را دفترچه‌ای یادداشت کنید.

سپس در زمان مراجعه به فروشگاه، اندازه پای خود را به فروشندگان بگویید تا آنها سایبز مناسب پای شما را تعیین کنند. ولی به‌طورکلی همیشه فضای داخل کفش به اندازه یک انگشت اشاره بزرگ باشد، این مورد را می‌توانید خودتان به تنهایی انجام دهید.

[mustread posts=”6633″]

نکته 3: لیست نیازهای خود را بررسی کنید

در حال حاضر، شما اصولی را در پیدا کردن کفش مناسب پیاده وری یاد گرفته‌اید. اما لازم است حتماً چک لیستی از نیازهای خود نیز تهیه کنید:

  • مقدار بودجه خود را تعیین کنید، قیمت کفش مخصوص پیاده روی بسته به برند، کشور سازنده، مدل و متریال متفاوت است.
  • ببینید معمولاً در زمان پیاده روی، بر روی چه نوع زمین راه می‌روید، آیا زمین آسفالت است یا چمن؟
  • آیا برنامه تمرینی شما به‌طور روزانه است؟ پس لازم است دو جفت کتونی ورزشی خریداری کنید و هر کدام را یک روز در میان به پا کنید. این مورد به افزایش طول عمر کفش کمک می‌کند.

اثرات ناشی از انتخاب کفش پیاده روی نامناسب

اثرات ناشی از انتخاب کفش پیاده روی نامناسب

شما احتمالاً یک برنامه تمرینی پیاده روی را آغاز کرده‌اید، شاید به هدف کاهش وزن و یا حفظ سلامتی! پیاده روی روزانه تا زمانی می‌تواند مؤثر باشد که شما کفش مناسب به پا داشته باشید. اگر به هر نحوی دچار آسیب‌دیدگی شوید، دستیابی به اهداف ورزشی دشوار و غیرممکن خواهد بود. صدماتی که ناشی از انتخاب اشتباه کفش است، شامل موارد زیر هستند:

  • میخچه پا
  • پینه پا
  • داخل رفتن ناخن به گوشت انگشتان پا
  • فاشیلیت پلانتار (التهاب رباط)
  • صدمات آشیل
  • درد ساق پا
  • صدمات زانو
  • کمر درد
  • درد در نواحی باسن

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع کفش ورزشی” link=”https://renoiran.com/” icon=”cat-men–sneaker” icon-align=”right”]

اهمیت خرید کفش مناسب پیاده روی

هنگام جستجوی برای خرید کفش پیاده روی، همه نکات بیان شده در بالا را در خاطر ثبت کنید. از بالشتک نرم گرفته تا رویه انعطاف‌پذیر، کفش باید دارای تمام ویژگی‌های یک کتانی ورزشی مخصوص پیاده روی را دارا باشد. برای داشتن انتخابی ایده‌آل، همیشه عملکرد و کیفیت را بر مدل کفش اولویت قرار دهید. مطمئناً، شما می‌خواهید استایلی عالی داشته باشید! اما پیدا کردن محصولی که از پاهای شما به‌خوبی مراقبت کند و حداکثر راحتی را برا‌ی‌تان فراهم کند، از اهمیت بیشتری نسبت به مدل برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *