آموزش و نگهداری, مد و استایل

بایدها و نبایدهای ست کردن کیف و کفش | طریقه درست ست کردن

بایدها و نبایدهای ست کردن کیف و کفش

ست کردن کیف و کفش یکی از مهمترین و بهترین کارهایی است که شما می توانید برای زیباتر کردن استایل خود انجام دهید. با این حال، منظور از ست کردن این نیست که حتماً باید کیف و کفش شما رنگ مشابهی داشته باشند و دقیقاً شبیه به یکدیگر باشند. شما برای داشتن یک استایل زیبا و جذاب، لازم است نکات ست کردن کیف و کفش را به طور کامل رعایت کنید تا بتوانید به این هدف برسید. به همین دلیل ما در این مقاله اصول ست کردن کیف و کفش را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با رعایت این اصول، استایلی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید.

اصول ست کردن کیف و کفش

برای زیباتر کردن استایل خود، اصلاً لازم نیست که حتماً تمام لباس های شما برند و خیلی گران باشند. تنها کافی است که برخی نکات مهم موقع استایل کردن توجه داشته باشید تا بتوانید با رعایت این موارد، در عین خرید کیف و کفش های مقرون به صرفه، آنها را به زیبایی ست کنید. اگر شما هم به تیپ و استایل خود اهمیت می دهید، حتماً تا پایان همراه ما باشید.

مهم ترین اصل ست کردن کیف و کفش: ست کردن رنگ ها

اول از همه، بهتر است از کیف و کفش های همرنگ یکدیگر استفاده کنید. بیشتر افراد به رنگ هایی مانند خاکستری، مشکی، سفید و بژ برای کیف و کفش خود علاقه دارند؛ چرا که این رنگ ها می توانند با انواع لباس ها ست شوند. به علاوه، شما می توانید رنگ های پاستلی را برای کیف و کفش خود انتخاب کنید. زیرا خیلی جیغ نیستند و می توانید آن را با هر نوع لباسی که بخواهید، ست کنید.

مهم ترین اصل ست کردن کیف و کفش ست کردن رنگ ها

تطابق جنس کیف و کفش

از دیگر نکات ست کردن کیف و کفش که باید رعایت کنید، این است که تا حد امکان کیف و کفش خود را از جنس شبیه به یکدیگر انتخاب کنید. برای مثال، اگر بوت چرمی می پوشید، بهتر است از کیف چرمی نیز استفاده کنید. تصور کنید که یک بوت چرمی به رنگ قهوه ای به پا کرده اید و کیف شما کنفی و به رنگ آبی است مطمئناً چنین استایلی اصلاً جذاب نیست و ظاهر خیلی بدی به شما می دهد.

استفاده از رنگ های تکمیل کننده لباس

استفاده از رنگ های تکمیل کننده لباس

به هیچ عنوان از استفاده از رنگ های عجیب و غریب نترسید و با انواع رنگ ها بازی کنید. برای مثال، اگر لباس شما تیره است، می توانید از کیف و کفش هایی به رنگ روشن استفاده کنید و استایل خود را کامل کنید. به هیچ عنوان از رنگ هایی برای کیف و کفش استفاده نکنید که دقیقاً همرنگ لباس شما هستند. همیشه رنگ های مخالف رنگ لباس خود را انتخاب کنید تا بیشتر به چشم بیایند و استایل شما را زیباتر نشان دهند.

ست کردن کیف و کفش بر اساس موقعیت

یکی دیگر از موضوعاتی که باید برای ست کردن کیف و کفش به آن توجه کنید، موقعیتی است که قصد رفتن به آنجا را دارید. به عنوان مثال، آیا می خواهید به یک دورهمی دوستانه بروید یا مجلس رسمی است؟ آیا قصد رفتن به رویدادهای ورزشی را دارید یا می خواهید یک استایل روزمره داشته و به بازار بروید؟

تمام این موارد می توانند در انتخاب کیف و کفش شما تاثیر بگذارند. برای مثال، برای موقعیت های ورزشی باید از کفش کتانی و کیف اسپرت استفاده کنید. این در حالی است که برای مجلس ها و مراسم های مختلف، باید تا حد امکان از کفش پاشنه بلند و کیف مجلسی کوچک استفاده نمایید.

ست کردن کیف و کفش بر اساس موقعیت

ست کردن کیف و کفش بر اساس فصل

شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی فصلی که در آن هستیم هم می تواند در انتخاب و ست کردن کیف و کفش دخیل باشد. مطمئناً هیچ کسی در هوای سرد زمستان کفش تابستانه به پا نمی کند. همچنین کیف های حصیری بیشتر یادآور تابستان و ساحل هستند و به همین دلیل هم برای فصل زمستان چندان مناسب نیستند.

از طرف دیگر، برای فصل بهار هم بیشتر کیف های کوچک و مینیمال مورد استفاده قرار می گیرند و نباید از کیف خیلی بزرگی استفاده کنید. کفش های جلو باز و صندل های تخت برای بهار و به خصوص تابستان فوق العاده مناسب هستند. پس بوت و چکمه های خود را برای فصل زمستان گذشته و کفش های جلو باز و صندل های خود را برای تابستان به بیرون بیاورید.

رعایت اندازه بین کیف و کفش

یکی دیگر از موضوعات و نکات ست کردن کیف و کفش که شاید خیلی از افراد نسبت به آن بی توجه باشند، اندازه کیف و کفش نسبت به یکدیگر است. برای مثال، با برخی کفش ها نباید از کیف های خیلی بزرگ استفاده کنید. اگر کفش شما طرح مینیمالی دارد و پای شما را خیلی کوچک نشان می دهد، نباید از کیف خیلی بزرگی استفاده کنید و کیف های کوچک و مینیمال گزینه مناسب تری هستند. به همین ترتیب، برای استایل زمستانه که بوت یا چکمه بزرگ می پوشید، می توانید از کیف هایی که اندازه بزرگ تری دارند نیز استفاده کنید.

توجه به طراحی کیف و کفش

شما به هیچ عنوان نباید کیف و کفشی انتخاب کنید که فقط یکی از آنها بیش از اندازه به چشم بیایند و دیگری اصلاً مشخص نباشد. در این شرایط، بهتر است کیف و کفشی خریداری کنید که طرح آنها تقریباً مشابه یکدیگر است. البته اصلاً منظور ما این نیست که باید طراحی دقیقاً یکسانی داشته باشند.

توجه به طراحی کیف و کفش

از طرف دیگر، شما می توانید از کیف و کفش هایی استفاده کنید که طرح آنها فقط کمی به یکدیگر شباهت دارد و زمانی که آنها را می پوشید، هر دو به یک اندازه به چشم می آیند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از یک طرح خاص برای همه آیتم های استایل خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر لباس شما گلدار است، پیشنهاد می کنیم که از کیف و کفش ساده استفاده کنید و کیف و کفش گلدار را برای این لباس کنار بگذارید.

توجه به جزئیات

موقع ست کردن کیف و کفش حتی به جزئیات ریز استایل خود نیز توجه کنید. برای مثال، اگر لباس شما به رنگ صورتی کمرنگ یا گلبهی است و در لبه آن از نخ های آبی کمرنگ استفاده شده، می توانید کیف و کفش خود را به همین رنگ انتخاب کنید.

توجه به جزئیات، بیشتر از آن چیزی که فکرش را کنید در اصول ست کردن کیف و کفش اهمیت دارد. به همین دلیل موقع انتخاب کیف و کفش حتی باید به نوع دوخت لباس خود نیز توجه کنید تا بتوانید بر این اساس، کیف و کفش زیبایی برای استایل خود انتخاب نمایید.

الهام گرفتن از طبیعت

اگر نگاهی به طبیعت و اطراف خود بیندازید، می توانید تا حد خیلی زیادی رنگ هایی که با یکدیگر ست می شوند را بشناسید. برای مثال، سبز یشمی یک گزینه بسیار مناسب با کرمی است که این ترکیب رنگ را می توانید در درختان مشاهده کنید.

علاوه بر این، برخی رنگ ها از طبیعت الهام گرفته شده اند که رنگ های بژ و رنگ های مربوط به قهوه ای و سدری برخی از آنها هستند. این رنگ ها نیز با رنگ های متعددی ست می شوند و شما می توانید با استفاده از آنها استایل زیبایی داشته باشید.

الهام گرفتن از طبیعت

توجه به سلیقه خود

در نهایت، شما باید کیف و کفشی را برای خود انتخاب کنید که متناسب با سلیقه شما باشد. اگر کیف و کفش شما زیبا به نظر برسند، اما خودتان آن را دوست نداشته باشید، به هیچ عنوان احساس خوبی موقع پوشیدن آنها نخواهید داشت. به همین دلیل به سلیقه خود اعتماد کرده و کیف و کفشی را بخرید که از نظر شما بهترین و زیباترین هستند. سپس با توجه به مواردی که پیش از این گفتیم، نکات ست کردن کیف و کفش را رعایت کنید تا استایل شما تکمیل شود.

سخن نهایی

ست کردن کیف و کفش یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید برای داشتن یک استایل زیبا و جذاب در هر موقعیتی به آن توجه کنید. به خصوص اگر می خواهید از دید دیگران زیبا به نظر برسید و احساس خوبی داشته باشید، حتماً به این موارد دقت نمایید. با استفاده از اصول ست کردن کیف و کفش که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، شما می توانید در موقعیت های اجتماعی مختلف به زیباترین حالت ممکن ظاهر شوید و تاثیر خوبی روی دیگران بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *