ترین‌ها

بهترین کفش برای پیاده روی چه کفشی است؟

بهترین کفش برای پیاده روی چه کفشی است

انتخاب بهترین کفش برای پیاده روی اهمیت بسیار زیادی در سلامتی بدن دارد. به احتمال خیلی زیاد شما نیز شنیده اید که پا را به عنوان قلب دوم انسان تلقی می کنند. از این رو، شما نیز باید موقع انتخاب کفش توجه خیلی زیادی به راحتی خود داشته باشید تا بتوانید مسیرهای طولانی را با آن طی کنید. به خصوص اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید و می خواهید با خرید کفش، به پیاده روی و ورزش کردن بپردازید، این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا می کند.

در این مقاله، هر چیزی که باید برای خرید بهترین کفش پیاده روی به آن توجه کنید را برای شما توضیح می دهیم. پس اگر شما هم می خواهید دانید که چه کفشی برای پیاده روی مناسب است و باید به چه نکاتی در خرید این محصول توجه کنید، حتماً تا پایان همراه ما باشید.

ویژگی های کفش پیاده روی خوب

اگر به صورت مداوم پیاده روی می کنید، باید اهمیت خیلی زیادی برای خرید کفش خود بدهید؛ زیرا اگر کفش شما نامناسب باشد، نه تنها پیاده روی شما هیچ حاصلی نخواهد داشت، بلکه دچار زانو درد و کمردرد نیز خواهید شد. از این رو، در این قسمت برخی از مهم ترین ویژگی های کفش پیاده روی خوب را به شما معرفی می کنیم که با توجه به آنها، می توانید یک کفش مناسب برای پیاده روی کردن بخرید.

داشتن جنس با کیفیت

ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که کفش مناسب برای پیاده روی، کفشی است که بیش از اندازه نرم باشد. این در حالی است که کفش های بیش از اندازه نرم برای دویدن مناسب هستند و اگر شما پیاده روی را به دویدن ترجیح می دهید، بهتر است به سراغ کفش هایی بروید که جنس کمی سفت تر دارند. اگر هم به پیاده روی و هم به دویدن علاقه دارید، پیشنهاد می کنید که کتانی های جدایی برای هر یک بخرید.

داشتن جنس باکیفیت

پیشنهاد می‌کنیم مقاله انتخاب کفش مناسب را مطالعه کنید


راحتی در کفش

یکی دیگر از ویژگی هایی که بهترین کفش برای پیاده روی باید داشته باشد، راحتی شماست. درست است که گفتیم کفش پیاده روی نباید بیش از اندازه نرم باشد، اما باید کفشی بخرید که پای شما در آن احساس راحتی کند و بعد از یک پیاده روی کوتاه، خسته نشوید. اگر کفش شما راحت باشد، حتی بعد از پیاده روی در مسافت خیلی طولانی هم خسته نخواهید شد.

وزن کفش

کفشی که برای پیاده روی انتخاب می کنید، باید وزن کمی داشته باشد و وقتی که بیش از اندازه راه می روید، پاهای شما خسته نشود. به همین دلیل سعی کنید کفشی بخرید که در آن از مواد سبکی استفاده شده است. به عنوان مثال، اگر در لایه میانی کفش شما از ماده شیمیایی EVA استفاده شده باشد، وزن آن تا حد خیلی زیادی پایین می آید.

جنس زیره و لایه میانی کفش

یکی دیگر از ویژگی های بهترین کفش پیاده روی که باید مد نظر قرار دهید، جنس لایه میانی و زیرین کفش است. بیشتر مواقع در لایه زیرین کفش ها از مواد پلاستیکی استفاده می شود و چندان تفاوتی از این نظر ندارند. این در حالی است که لایه میانی کفش باید به گونه ای باشد که قوس پا را به طور کامل پوشش دهد و فشار حاصل از راه رفتن طولانی مدت را از بین ببرد.

جنس زیره و لایه میانی کفش

امکان تنفس پا در کفش

زمانی که شما برای مدت طولانی پیاده روی می کنید، پاهایتان درون کفش محبوس است و اگر هوای بین داخل و بیرون کفش رد و بدل نشود، دمای پا را بالا می برد و می تواند موجب تعریق یا بوی بد پا شود. به همین دلیل خیلی مهم است که شما کفشی بخرید که قابلیت تنفس پذیری داشته باشد و پای شما کمتر عرق کند.

امکان تنفس پا در کفش

به طور کلی، وقتی شما پیاده روی طولانی مدت و سریع دارید، سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می کند و پاهای شما بیش از اندازه گرم می شود. در این شرایط، اگر کفش منافذ باز نداشته باشد و هوا از بین آن عبور نکند، نه تنها پای شما عرق می کند، بلکه بوی خیلی بدی هم به خود می گیرد و ممکن است به سوخت و ساز بدن شما نیز آسیب وارد شود.


انواع کفش ورزشی کدام است؟ در رنو ایران بخوانید


انعطاف پذیری

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم بهترین کفش برای پیاده روی طولانی که می تواند تاثیر بسیار زیادی در سلامت پا و کمر شما داشته باشد، انعطاف پذیری کفش است. کفشی که انعطاف پذیری بالایی داشته باشد، باعث می شود که شما بتوانید بدون هیچ گونه مشکل و سختی، پای خود را جابجا کرده و روی پنجه بایستید. این در حالی است که اگر کفش شما بیش از اندازه سفت باشد و منعطف نباشد، به احتمال خیلی زیاد در پیاده روی های طولانی در نواحی مختلفی مانند عضلات پشت ساق یا تاندون آشیل شما دچار مشکل خواهد شد.

نحوه طراحی کفش

ممکن است خیلی از افراد موقع خرید کفش مناسب پیاده روی، توجه خیلی زیادی به طراحی آن نکنند و فقط به وزن و سایر ویژگی هایی که پیش از این گفتیم، توجه کنند. این در حالی است که بهترین کفش برای پیاده روی مناسب، کفشی است که طراحی مناسبی بر اساس فرم پا داشته باشد و در عین حال، پای شما به راحتی درون آن قرار بگیرد.

یک کفش مناسب پیاده روی، کفشی است که به طور کامل پاشنه پای شما را پوشش دهد و در قسمت پنجه های پا، کمی بازتر باشد تا انگشت های پای شما به یکدیگر نچسبند. انگشتان شما باید درون کفش فضای کافی داشته باشند تا موقع راه رفتن مشکلی نداشته باشید.

نحوه طراحی کفش

سایز کفش

نکته بسیار مهمی که باید موقع خرید کفش به آن توجه کنید، سایز کفش است. به احتمال خیلی زیاد اغلب افراد سایز کفش خود را می دانند و هیچ چالشی بابت این موضوع ندارند. با این حال، موضوع مهم درباره این مسئله، این است که شاید قالب کفش های مختلف با یکدیگر فرق داشته باشد.

به عنوان مثال، ممکن است شما کفش آدیداس سایز ۳۹ را بپوشید و اندازه تان شود. این در حالی است که یک کفش دیگر از بند نایکی که شباهت خیلی زیادی، سایز ۴۰ برای شما مناسب باشد. پس فقط از روی عدد کفش نخرید و حتماً موقع خرید، آن را بپوشید و مطمئن شوید که بیش از اندازه تنگ یا خیلی گشاد نیست.

اشتباهات موقع خرید کفش پیاده روی

در قسمت های قبل تا حد خیلی زیادی متوجه شدید که چه کفشی برای پیاده روی مناسب است؟ اکنون لازم است بدانید که برخی از افراد این نکات را رعایت نکرده و موقع خرید کفش پیاده روی، دچار اشتباهات زیادی می شوند. در این قسمت برخی از این اشتباهات را نام می بریم تا شما هم با انجام ندادن آنها، کفشی مناسب برای پیاده روی خریداری کنید.

خرید کفش تنگ به امید جا باز کردن

به احتمال خیلی زیاد شما هم شنیده اید که برخی از افراد می گویند که اگر کفش برای شما تنگ باشد، هیچ مشکلی نیست؛ زیرا به مرور زمان جا باز می کند. این در حالی است که فقط گاهی مواقع این امکان وجود دارد که اطراف کفش بعد از شستشو و استفاده طولانی، کمی نرم تر شده و پای شما در آن احساس راحتی بیشتری کند. این در حالی است که اگر کفش شما بیش از اندازه تنگ باشد و انگشتان پایتان اذیت شود، به هیچ عنوان نباید آن را به امید جا باز کردن خریداری کنید.

خرید کفش تنگ به امید جا باز کردن

برای این که مطمئن شوید که آیا کفشی برای شما مناسب است یا خیر، در ابتدا آن را به طور کامل بپوشید و بندهای آن را هم ببندید. در قدم بعدی، بایستید و بتوانید خیلی راحت انگشت پاهای خود را تکان دهید. به عبارت دیگر، کفش باید آنقدر فضا داشته باشد که انگشتان پای شما به راحتی درون آن جابجا شوند. اگر احساس کردید که انگشتان پایتان جای کافی برای حرکت دادن ندارند، باید کفش را با یک سایز بزرگ تر خریداری کنید.

خرید کفش بر اساس ظاهر

از دیگر اشتباهاتی که ممکن است برخی از افراد انجام دهند، این است که کفش را فقط بر اساس ظاهر آن می خرند. این در حالی است که حتی اگر بهترین کفش برای پیاده روی ظاهر خیلی زیبایی هم نداشته باشد، اما انعطاف پذیری و راحتی، می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اگر کفشی را فقط بر اساس ظاهر بخرید، ممکن است بعد از مدتی پیاده روی متوجه شوید که بیش از اندازه اذیت می شوید. در این شرایط، احتمال دارد که به طور کامل پیاده روی و ورزش کردن را کنار بگذارید.

خرید کفش در زمان اشتباه

شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی زمان خرید کفش هم اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال، اگر شما صبح کفشی را بپوشید و متوجه شوید که اندازه تان است و آن را بخرید، به احتمال خیلی زیاد عصر برای پای شما تنگ خواهد بود. اما دلیل این موضوع چیست؟

پای انسان در ساعات بعد از ظهر، دچار تورم می شود و سایز آن کمی بزرگ تر می شود. این موضوع درباره همه انسان ها صدق می کند. به همین دلیل هم افراد باید بعد از ظهر برای خرید کفش اقدام کنند.

خرید کفش بر اساس قیمت

بسیاری از افراد فقط برای خرید کفش های مهمانی و مجلسی هزینه زیادی می پردازند و اگر بخواهند کفشی برای پیاده روی خود بخرند، ارزان ترین گزینه ها را انتخاب می کنند. زیرا بر این باور هستند که کفش پیاده روی را کسی نمی بیند و خودشان می خواهند چند ساعت آن را پوشیده و باز هم در بیاورند.

این در حالی است که موقع خرید کفش پیاده روی اصلاً نباید به قیمت آن توجه کنید. زیرا اگر کفش شما تمام ویژگی های لازم را داشته باشد، با قیمت نسبتاً بالاتری به فروش می رسد و باید به شما این اطمینان را بدهیم که این قیمت بالاتر، کاملاً ارزشش را خواهد داشت.

سخن پایانی

در این مطلب برخی از مهم ترین ویژگی هایی را که بهترین کفش برای پیاده روی باید داشته باشند، نام بردیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم موقع خرید کفش پیاده روی، به تمام این نکات توجه داشته باشید و کفشی مناسب خریداری کنید. بهترین کفش برای پیاده روی طولانی کفشی است که پای شما به طور کامل در آن راحت باشد و دقیقاً متناسب با طراحی پای شما ساخته شده باشد. به نظر شما سایر ویژگی های کفش پیاده روی خوب چه مواردی هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *