بررسی و خرید

انواع صندل زنانه

انواع صندل زنانه

چند نفر از شما به درستی انواع صندل زنانه (Types of Sandals for Women) را می‌شناسد؟ باید چنین پاسخ داد: «بسیاری از بانوان صندل‌ها را تنها به خاطر مدل‌شان دوست دارند، بدون آنکه حتی اسم‌شان را بدانند!» درست است که خرید صندل زنانه به دلیل وجود مدل‌های گوناگون همیشه یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها است، ولی دانستن مدل و نوع کاربرد آن کمک شایانی به فرآیند خرید شما می‌کند.

خرید صندل مناسب نه تنها سبک پوشش‌تان را تغییر می‌دهد، بلکه می‌تواند تعریف جدیدی از شخصیت شما ایجاد کند. داشتن یک استایل فوق‌العاده تابستانی که سرشار از زیبایی و رنگ باشد، آرزوی هر خانم خوش سلیقه‌ای است. پس نگران چه چیزی هستید؟ ما مطمئن هستیم که می‌توانید به راحتی مدل صندل مورد نظر خود را پیدا کنید، فقط کافی است این مقاله را تا پایان بخوانید؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

[TOC]

انواع صندل زنانه

صندل‌های بسیاری در زیر معرفی خواهند شد، و ممکن است برخی از آنها را تا به حال ندیده باشید، ولی بیشتر این صندل‌های زنونه در بازار ایران به فروش می‌رسند. شناخت بهتر از این نوع کفش زنانه باعث می‌شود وقتی دوباره از کنار مغازه صندل فروشی رد می‌شوید، این‌بار با دقت بیشتری صندل‌های پشت ویترین را نگه کنید.

صندل چوبی (Wood Sandals)

صندل چوبی

این صندل‌ها از چوب ساخته شده‌‍اند که بسیار زیبا و بادوام هستند و در برابر آب و گرد و غبار مقاومت بالایی دارند. برخی از این صندل‌‎ها، مدلی ساده و برخی دیگر سگک‌دار هستند. صندل‌های چوبی هم برای داخل خانه و برای بیرون از خانه مدل‌هایی بسیاری کاربردی هستند. آنها همچنین در طیف وسیعی از اندازه‌ها و رنگ‌ها در بازار به فروش می‌رسند.

صندل متالیک (Metallic Sandals)

صندل متالیک

صندل‌های متالیک زیبا و مجلسی هستند، البته معمولاً قیمت بیشتری از دیگر انواع صندل دارند. این صندل‌ها دارای طیف وسیعی از رنگ‌ها، مدل‌ها و الگوهای شیک و جذاب هستند. مهمترین مشخصه این صندل‌ها، پاشنه بلند وسطح براق‌شان است. همین ویژگی آنها را به کفشی محبوب برای مهمانی‌ها و مجالس رسمی تبدیل کرده است. این مدل صندل زنانه اغلب از طریق بند و سگک بر روی مچ پا سفت می‌شود.

صندل گوه‌ای (Wedge Sandals)

صندل گوه‌ای

صندل‌های گوه‌ای ظاهری کاملاً آشنا دارند، پاشنه آنها بلند بوده و فاصله بین پاشنه کفش تا پنجه، کاملاً پُر است. این صندل‌ها معمولاً استایل کژوال دخترانه و زنونه دارند و با شلوار جین، شلوار گشاد پارچه‌ای و یا دامن ست هستند. نحوه باز و بسته کردن صندل گوه‌ای نیز با استفاده بند کِشی و یا سگک‌دار امکان‌پذیر است. راه رفتن با این صندل‌ها به دلیل پاشنه پهن و لژدار بودن بسیار راحت و لذت‌بخش است.

صندل فلت (Flat Sandals)

صندل فلت

صندل های فلت یا کفِ تخت، رایج‌ترین و یکی از پرطرفدارا‌ن‌ترین انواع صندل زنانه هستند. این مدل‌ها در همه جا یافت می‌شوند و با توجه به نوع متریال ساخت‌شان (چرم طبیعی و یا چرم صنتعی)، در بازه مختلفی از قیمت‌ها به فروش می‎‌رسند. این مدل خود به تنهایی به مدل‌های مختلف دیگری تقسیم می شوند، برخی از آنها تعداد بَندهای کمتر یا بیشتری دارند، برخی دیگر بندهایی پهن و یا باریک دارند؛ اما معمولاً از طریق سگک به دور مچ پا سفت می‌شوند. همچنین استایلی کژوال و غیررسمی دارند.

صندل گلادیاتور (Gladiators Sandals)

صندل گلادیاتور

صندل‌های گلادیاتور همان‌طور که از نام‌شان پیداست، از پاپوش گلادیاتورهای روم باستان الهام گرفته شده‌اند. داشتن بَند بلند برای بستن به دور ساق پا، نداشتن پاشنه و ظاهر بند بندی آن‌ها، مهمترین مشخصات این صندل‌ها هستند. آنها می توانند به صورت پاشنه یا الگوی صاف در بیایند. با اینکه امروزه برخی مدل‌های پاشنه‌دار این صندل‌ها نیز تولید شده است، ولی مدل‌های مسطح یا فلت هنوز محبوب‌ترین هستند. با این حال، صندل های گلادیاتور ظاهری بسیار جذاب و فریبنده دارند.

صندل لاانگشتی (Flip Flop Sandals)

صندل لاانگشتی

همه بانوان و دختران جوان با صندل‌های لاانگشتی آشنایی کامل دارند. اینها به دلیل ظاهر ساده و کاربردی بودن، برای استفاده گهگاهی در محیط خانه مناسب هستند. این صندل‌ها در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و مدل‌ها یافت می‌شوند. اما باید توجه داشته باشید که صندل‌های لاانگشتی به هیچ عنوان مناسب استفاده روزانه در بیرون از خانه، محل کار و مهمانی‌ها نیستند. کاربردی اصلی این صندل‌ها، جهت استفاده در کنار دریا و سواحل است. ناگفته نماند، پوشیدن زیاد صندل لاانگشتی باعث درد و تورم در بین انگشتان پا می‌شود.

صندل فوت‌بد (Footbed Sandals)

صندل فوت‌بد

این صندل‌های در دهه 90 میلادی بسیار محبوب بودند، و در سال‌های اخیر نیز دوباره به روزهای اوج خود بازگشته‌اند. مشخصه مهم این صندل‌ها، وجود دو بند پهن در رویه آنها است. هر دوی این بندها اغلب دارای سگک هستند و کاربر می‌تواند به راحتی صندل را براساس سایز پای خود تنظیم کند. سبک صندل‌های فوت‌بند کژوال و روزمره است و برای موقعیت‌های رسمی به هیچ عنوان مناسب نیستند. یقیناٌ بانوان با پوشیدن این صندل، احساس راحتی و نشاط بسیاری خواهند کرد.

صندل اسلینگ‌بَک (SlingBack Sandals)

صندل اسلینگ‌بَک

این صندل‌ها امروزه در ایران بسیار محبوب شده اند، دلیل آن را می‌توان به ظاهر زیبا و میزان راحتی آن اشاره کرد. ویژگی‌های ظاهری این صندل‌ها شامل، پاشنه نازک و کوتاه، نوک پنجه تیز و یک بند پشتی هستند. این صندل‌ها هم رسمی بوده و هم غیر‌رسمی، به طوری که می‌توان در محیط کار و مهمانی‌ها به همراه لباس شب آن‌ها را به پا کرد. همچنین بَند پشتی این صندل اغلب به صورت کِشی و سکگ‌دار طراحی می‌شود.

صندل میولز (Mules Sandals)

صندل میولز

این صندل‌ها ظاهری بسیار منحصربه فرد و شیک دارند، به طوری که برای استایل رسمی (مهمانی‌های خودمانی) و غیررسمی بسیار مناسب هستند. مشخصه مهم این مدل‌ها، پشت باز بودن و داشتن پاشنه پهن و کوتاه است، همچنین رویه صندل تمام سطح روی پا را به جزء انگشتان می‌پوشاند. ظاهر کلاسیک و زنانه این مدل، باعث شده است امروزه بسیاری از دختران جوان نیز از پوشیدن صندل میولز استقبال کنند.

[mustread title0=”ویژگی های صندل زنانه خوب” link0=”https://renoiran.com/blog/%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%84-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A8/”]

نکات مهم در خرید انواع صندل‌ زنانه

انواع صندل زنانه

جدیدترین مدل‌های صندل زنانه اغلب هر ساله در طرح‌های مختلف برای فروش به بازار معرفی می‌شوند. در این بین، مواردی که باید بانوان در زمان خرید لحاظ کنند به مشخصات اصلی صندل‌ها مربوط می‌شوند، که به شرح زیر می‌باشد:

  • مدل و استایل
  • اندازه پاشنه
  • نوع رنگ
  • جزئیات

مدل و استایل: هر یک از انواع صندل زنانه معرفی شده در بالا، استایل خاصی را می‌طلبند. به این معنا که صندل متالیک ماهیتی کاملاً رسمی داشته و مناسب پوشیدن با لباس شب است، یا صندل گوه‌‎ای با شلوار گشاد پارچه‌‎ای و مانتو شل ست است. این در مورد هر یک از مدل‌ها صادق است، ولی به غیر از صندل متالیک، بقیه مدل‌ها ماهیتی کژوال داشته و جهت استفاده روزمره با استایل اسپرت ست هستند.

اندازه پاشنه: میزان ارتقاع پاشنه هم در استایل و  هم در راحتی فرد تأثیر گذار است. معمولاٌ افزایش پاشنه صندل به آن ماهیتی رسمی‌تر می‌بخشد، و بالعکس تخت بودن صندل، سبک آن به استایل کژوال نزدیک‌تر می‌کند. همچنین اندازه پاشنه هر چه جقدر بیشتر باشد، راحتی در راه رفتن کاهش می‌یابد، اما این مورد در صندل‌های گوه‌ای تاحدودی صدق نمی‌کند. این مدل‌ها به دلیل شکل گوه‌ای خود به راحتی فرد در هنگام راه رفتن کمک شایانی می‌کند.

انواع صندل زنانه

نوع رنگ: انتخاب رنگ بیشتر جنبه‌ای شخصی دارد، ولی عموماً بانوان و دختران جوان از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، کرمی و سفید بیشتر استقبال می‌کنند. اما اگر در این بین به رنگ آبی یا زرد علاقه‌مند بودید، باید بدانید انتخاب رنگ صندل به هیچ عنوان استایل خاصی ندارد. به دلیل آنکه کاربرد اصلی صندل برای استفاده در روزهای گرم تابستان می‎باشد و چون تابستان فصل رنگ‌ها است، پس در انتخاب رنگ صندل به خود سخت نگیرید.

جزئیات: جزئیات صندل مربوط به متریال ساخت، میزان پهنای بندها، سگک‌دار یا بَندی بودن، کیفیت کفی و زیره صندل است. برای مثال، صندل‌های ساخته شده از چرم طبیعی اغلب دوام و انعطاف‌پذیری بالاتری نسبت به چرم صنعتی دارند و از پاهای فرد به خوبی محافظت می‌کنند. هر چقدر میزان پهنای بند‌هایِ رویه صندل بیشتر باشد، صندل به خوبی پاها را نگه داشته و از حرکت پاها جلوگیری می‌کند. همچنین کفی صندل باید به خوبی رطوبت و عرق پا را جذب کرده و باعث لغزش پا درون صندل نشود.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع صندل زنانه” link=”https://renoiran.com/products/women/women-shoe/sandals-women-shoe/” icon=”cat-women–sandal” icon-align=”right”]

اهمیت خرید صندل زنانه مناسب

انواع صندل زنانه را در بالا معرفی کردیم، حالا به راحتی می‌توانید برحسب میزان بودجه پرداختی، علاقه شخصی و سبک پوشش‌تان دست به انتخاب صندل مورد نظر خود بزنید. همه این مدل‌ها براساس تجربه، نیاز و گرایش‌های مد طراحی و به اصطلاح اختراع شده‌اند. با اینکه هدف اصلی یک جفت صندل زنانه ایجاد راحتی بیشتر و تجربه لذت‌بخش سبک بال بودن است، اما تنوع بیشتر این کفش‌ها به منزله ورود به دنیای زیبا و هیجان‌انگیز صندل‌ها است.

[faq][faq-item question=”صندل‌های زنانه شامل چه مدل‌هایی می‌شوند؟” answer=”مدل‌های مختلف صندل زنانه شامل صندل چوبی، متالیک، گوه‌ای، تخت، گلادیاتور، لاانگشتی، اسلینگ‌بَک و موارد دیگر می‌شوند.”][faq-item question=”از صندل در چه موقعیت‌هایی می‌توان استفاده کرد؟” answer=”بسته به مدل و اندازه پاشنه می‌توان از انواع صندل‌های زنانه در موقعیت رسمی (مجلسی)، اداری و روزمره استفاده کرد.”][faq-item question=”چه نکاتی را باید در زمان خرید صندل زنانه در نظر گرفت؟” answer=”شما باید به مدل صندل، اندازه پاشنه، جنس و کیفیت، رنگ، بَنددار یا سگکی بودن و موارد دیگر توجه کنید.”][/faq]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *