برندها و طراحان, مد و استایل

برند اسلازنگر؛ قدیمی ترین مارک جهان

برند اسلازنگر

برند اسلازنگر (Slazenger) یک تولید‌کننده کالاهای ورزشی انگلیسی است که بر ورزش‌های راکتی از جمله تنیس، گلف، کریکت و هاکی تمرکز دارد. این برند در سال 1881 تأسیس شده است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مارک‌های ورزشی در جهان شناخته می‌شود. اسلازنگر به لطف ارتباط با مسابقات تنیس ویمبلدون جهت فراهم آوردن توپ برای این مسابقات، از سال 1902 تاکنون طولانی‌ترین اسپانسری ورزشی را در تاریخ جهان به نام خود ثبت کرده است.

تاریخچه برند اسلازنگر

برند اسلازنگر

اسلازنگر در سال 1881 توسط دو برادر به نام‌های رالف و آلبرت اسلازنگر تاسیس شد. در سال 1881، رالف شهر منچستر را ترک کرد و یک فروشگاه در خیابان کانن لندن با فروش کالاهای ورزشی لاستیکی افتتاح کرد. اسلازنگر به سرعت تولید‌کننده پیشرو در تجهیزات ورزشی گلف و تنیس شد. چهار سال پس از برگزاری مسابقات قهرمانی تنیس روی چمن انگلستان، اولین بازی‌های قهرمانی با پکیجی کامل از توپ‌های تنیس اسلازنگر شروع شد.

کارخانه برداران اسلازنگر در بارنزلی (شهری در انگلیس) توپ تنیس تولید می‎کرد و آنها را در سراسر جهان صادر می کرد. این کارخانه در سال 2002 بسته شد و هم اکنون خط تولید در فیلیپین مستقر شده است.

در سال 1902، اسلازنگر به عنوان تأمین‌کننده رسمی توپ تنیس مسابقات قهرمانی تنیس وینبلدون منصوب شد که همچنان یکی از طولانی‌ترین حمایت‌های ورزشی و بی‌وقفه در تاریخ است.

در روزهایی که برندها به مانند امروز در دنیای مدرن برای خود جا باز نکرده بودند، برندهایی مانند اسلازنگر به عنوان قدرتی غالب در جهان شناخته می‌شدند. از آنجا که فایبرگلاس، گرافیت، کولار و موارد بیشتر توسط شرکت‌های دیگر بیشتر و بیشتر در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گرفت، اسلازنگر به نسبت به تغییر کندی واکنش نشان می‌داد.

اسلازنگر نتوانست کارخانه‌های خود را دوباره برای تولیدات یا متریال‌‎های جدید آماده کند. این شرکت سعی کرد با استفاده از کیفیت به عنوان نقطه فروش، کالای خود را در مقابل محصولات جدید به بازار عرضه کند. با اینکه سطح کیفی واردات به سرعت بهبود یافت ولی به زودی اسلازنگر محبوبیت خود را از دست داد و از شهرت سقوط کرد.

  • 1959: رالف اسلازنگر تجارت خانوادگی را به Dunlop Rubber فروخت.
  • 1985: Dunlop Rubber توسط BTR plc خریداری شد، که یک گروه تولید پوشاک ورزشی را با ترکیب اسلازنگربا کالاهای مارک Dunlop Sport تشکیل داد.
  • 1996: BTR Dunlop Sport با قیمتی به مبلغ 300 میلیون پوند به شرکت ت سرمایه گذاری Cinven فروخته شد.
  • 2004: CINVen Dunlop Slazenger را به مبلغ 40 میلیون پوند به Sports Direct International فروخت، که به نوبه خود نیز حق برند Slazenger Golf در اروپا را به JJB Sports فروخت.

از اوایل دهه 2000 به دلیل ضعف مدیریتی، فروش کاهش یافته بود. به جای سرمایه‌گذاری در برند، مدیریت شروع به کم کردن تعداد کارمندان، بستن شعبه‌ها، کاهش حمایت مالی  و طولانی مدت و همچنین کاهش هزینه‌های دیگر در مشاغل دیگر کرد. با این حال، امروزه اسلازنگر برندی بزرگ و بین‌المللی شناخته می‌شود که نامش مترادف با عملکرد، سبک و تخصص است.

[products-box id=”” brand=”129″]

کفش‌های برند اسلازنگر

وقتی در مورد بخش کفش صحبت می‌کنیم، اسلازنگر نتوانسته است مانند سایر مارک‌های برجسته مانند آدیداس، نایکی، اسیکس و دیگران درخشش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. اسلازنگر برای ورزشکاران حرفه‌ایف برندی رویایی نبوده است. همانطور که هرگز سعی در کنار آمدن با روندهای جاری در بازار نبوده و تلاشی نیز نداشته است که برای یک بار هم شده مجموعه‌های جدیدی را معرفی کند تا مشتریان بالقوه خود را به خرید تحریک کند. یکی دیگر از عواملی که احساس می‌شود در بازار امروز بسیار مهم است، این بود که اسلازنگر هرگز هیچ ورزشکار مشهوری را که بتواند در تبلیغ برندش کمکش کند را جذب نکرده است.

با این حال، اسلازنگر برای کفش‌های کاربردی با قیمت‌های جذاب شناخته می‌شود. مدل‌های کفش مبتنی بر آخرین تحولات موجود در بازار ورزش است و بدین ترتیب جایگزین ارزان‌تری برای بسیاری از برندهای گران قیمت بازار هستند. در طراحی، مجموعه کفش‌های ورزشی اسلازنگر با وجود تنوع بسیار، انتخاب گسترده‌ای از کفش‌های زنانه، مردانه و بچه‌گانه را برای فعالیت‌های ورزشی و تفریحی ارائه می‎دهد. علاوه بر کفش ورزشی، اسلازنگر همچنین دمپایی نیز تولید می‌کند از سن مدرسه تا سن بازنشستگی، کفش‌های اسلازنگر برای هر فردی کاربردی و قابل دسترس است.

چرا خرید کفش‌های اسلازنگر؟

درست است که این برند شهرت، کیفیت و نوآوری مارک‌های بزرگ بازار را ندارد، ولی به عنوان کفش‌هایی اقتصادی شناخته می‌شود. اگر به دنبال کفشی عمری هستید که قیمت مناسبی نیز داشته باشد، پیشنهاد ما کفش‌های ورزشی اسلازنگر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *