بررسی و خرید

ست کیف و کفش زنانه

ست کیف و کفش زنانه

با وجود انتخاب‌های بسیار از انواع مدل‌ها و رنگ‌ها، چه کسی می‌تواند در ست کیف و کفش زنانه خود با موفقیت روبرو شود؟ امروزه اوضاع در صنعت مُد به طرز چشمگیری تغییر کرده است؛ به نظر می‌رسد تصمیمات سوپراستارها همان‌هایی هستند که احتمالاً گرایش‌های مد را به دیگران دیکته می‌‎کنند.

به عنوان نمونه ما آنجلینا جولی را داریم، در جایزه گلدن گلوب 2012 تصمیم گرفت کیف خود را با رنگ رژ لبش ست کند. او با تغییر سبک مد قدیمی، سعی در ایجاد مفهمومی جدید در استایل زنان داشت. آنجلینا در این مراسم بیشتر از دیگر ستارگان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

امروزه صنعت مد دیگر بر طبق قواعد گذشته پیش نمی‌رود، «هر چیزی را می‌توان با هر چیز دیگری ست کرد!» ولی ما در این مقاله اولویت خود را برای ایجاد قوانینی در ست کفش و کیف زنانه هدف‌گذاری کرده‌ایم، زیرا مد در ایران متفاوت از هر جای دیگر است.

شرط مطمئن این است که اطمینان حاصل کنید کفش ابتدا با لباسی که می‌پوشید هماهنگ است، سپس کیف را بر حسب نوع پوشش و کفش خود انتخاب کنید. با در نظر گرفتن اینکه کفش با نوع پوشش هماهنگ است، ما در این اینجا تنها به بررسی مدل و رنگ کیف و کفش می‌پردازیم؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

قوانین ست کیف و کفش زنانه

ست کیف و کفش زنانه

قانون رنگ‌های‌ مشابه: نخستین قاعده اساسی در ست کردن کیف و کفش، انتخاب رنگ‌های مشابه است. اگر کیف شما به رنگ صورتی است، لازم است رنگ کفش نیز به رنگ صورتی باشد. حتی در این مورد تُن رنگی هم صادق است، به این معنا که اگر کیف به رنگ سرمه‌ای باشد، رنگ کفش می‌تواند آبی آسمانی انتخاب شود. هر زمان احساس کردید در ست کردن رنگ کیف و کفش دچار مشکل شدید! استفاده از طیف‌های مختلف یک رنگ ( برای مثال: کرمی، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای پُررنگ، قهوه‌ای تیره) را دستور کار قرار دهید.

قانون رنگ‌های مکمل: هنگام ست کیف و کفش زنانه یک قاعده ساده وجود دارد، رنگ هر دو باید متناسب با یکدیگر باشند. همچنین، باید بدانید تفاوت بزرگی بین ترکیب‎‌های متضاد و رنگ‌های که با هم مطابقت ندارد وجود دارد. به غیر آنکه رنگ یکسان کیف و کفش یک قاعده و انتخاب همیشگی است، ایده خوب دیگر این است که شما می‌توانید از تضاد رنگ‌ها نیز استفاده کنید، به عنوان مثال: قرمز با سبز یا نارنجی با رنگ آبی هماهنگ است.

قانون سه رنگ: قانون سه رنگ نیز اعمال می‌شود، زیرا مخلوط کردن بسیاری از رنگ‌ها می‌تواند گمراه‌کننده باشد. یک کیف آبی با کفش‌های زرد ممکن است در ابتدا یک ایده عالی به نظر برسد، اما اگر نگاهی دقیق‌تری بی‌اندازیم، این ترکیب تضاد رنگی را شامل نمی‌شود و کمی گیج کننده است. برای حل این مشکل می‌توانید از رنگ سوم استفاده کنید. رنگ سوم اغلب باید از رنگ‌های خنثی تبعیت کند که به نوع پوشش مرتبط می‌شود. برای مثال، کیف آبی و کفش زرد را با مانتو یا پالتو خاکستری یا نوک مدادی ست کنید.

قانون هماهنگی بافت‌ها: هنگامی که به سراغ بافت، الگوهای هندسی و مدل کیف می‌آیید، انتخاب شما باید همیشه هماهنگی بین بافت کیف و کفش باشد. اگر عاشق یک کیف پلنگی هستید، بهتر است کفش نیز دارای بافت پوست پلنگ باشد. اگر جنس کیف از چرم جیر و از دوخت‌های مستطیل شکل کوچک تشکیل شده بود، کفش می‌تواند به رنگ کیف و از جنس جیر انتخاب شود. نخست باید بافت پایه کیف را مشخص کنید و بر این اساس آن کفش خود را با آن ست کنید.

قانون قطعات فلزی: اگر حساسیت‌تان در ست کیف و کفش زنانه بیش از اندازه است، این قانون مناسب شما است. منظور از این عنوان همان قطعات فلزی روی کیف و کفش است، سگک، بَند و هر قطعه فلزی موجود بر روی کیف، و همچنین سگک کفش اگر از نوع کفش پاشنه بلند بَنددار بود. برای هماهنگی در این مورد، لازم است رنگ قطعات فلزی کاملاً به مانند یکدیگر باشد، برای مثال: اگر فلز سگک و بَند کیف نقره‌ای رنگ بود، سگک کفش نیز نقره‌ای انتخاب شود.

[products-box id=”175″]

چه زمانی ست کیف و کفش زنانه پُراهمیت شد؟

باور کنید یا نه، اما در آغاز دهه 50، زنان به لوازم جانبی اهمیتی زیادی نمی‌دانند. پس از جنگ جهانی دوم به تدریج فروش کیف و سایر لوازم جانبی به شدت کاهش یافت. بنابراین برای جلوگیری از کاهش فروش کیف‌های دستی و دیگر سایر لوازم جانبی، تولید‌کنندگان و برندهای بزرگ ایده ترکیب و ست کردن استایل با کیف و کفش را به روند مد اضافه کردند.

در ادامه، این روند بزرگ و بزرگ‌تر شد، به‌طوری‌که در دهه 80 و 90، زنان در سراسر ایالات متحده و اروپا شروع به ست کردن سبک پوشش و تطابق آن با استایل خود کردند. به زودی کفش و کیف نیز از این روند مد پیروی کردند و فروشگاه‌های بزرگ نیز شروع به فروش مجموعه ست‌های کیف و کفش بانوان اعم از ست اسپرت و مجلسی کردند.

چرا خانم‌ها هنوز فکر می‌کنند که کیف و کفش باید ست باشند؟

یک دلیل منطقی وجود دارد که چرا برخی خانم‌ها هنوز این قانون تاحدودی منسوخ شده مُد را در ذهن خود دارند. از آنجا که بسیاری از فروشگاه‌ها هنوز با عنوان کیف و کفش فعالیت می‌کنند، پس هنوز می‌توان گفت این مفهوم در فشن جریان دارد. بسیاری از این فروشگاه‌ها و یا حتی برندهای بزرگ از مفهوم ست کیف و کفش زنانه جهت فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. آن‌ها این جریان را ایجاد کرده‌اند که بگویند: «اگر برای کیف‌تان، کفش ست انتخاب نکنید، اصلاً بهتر است از آن کیف استفاده نکنید!»

با اینکه ست کردن کیف و کفش به هماهنگ شدن استایل کمک می‌کند و از نظر ظاهری فرد را بسیار متشخص و دارای سلیقه نشان می‌دهد، ولی این مورد امروزه با دگرگون شدن روندهای مد، دست خوش تغییرات بسیاری شده است. زنان و دختران جوان دیگر از مد گذشته پیروی نمی‌کنند، و درصدد ایجاد استایلی با هارمونی رنگ و بافت جدید هستند.

[mustread title0=”ست کردن رنگ کفش با لباس برای بانوان” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b1%d9%86%da%af-%da%a9%d9%81%d8%b4-%d8%a8%d8%a7-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%86/”]

آیا می‌توان بیرون از قوانین ست کیف و کفش عمل کرد؟

ست کیف و کفش زنانه

حتی اگر به شما درباره نحوه ست کردن کیف و کفش مطالبی را بیان کردیم، ولی اکنون می‌خواهیم بگوییم که مواردی وجود دارد که می‌توانیدد خارج از قوانین عمل کنید. وقتی صحبت از کیف می‌شود، شما در واقع سه گزینه دارید:

  • یکی این است که شما می‌توانید کیف را با لوازم جانبی مطابقت دهید. بهترین کار برای انجام این کار، تطابق آن با دستکش، گوشواره، روسری و حتی لاک ناخن است. هدف از این گزینه تطبیق کیف با جزئیات است. برای مثال، اگر رنگ لاک ناخن شما سبز باشد، کیف را می‌توانید سبز انتخاب کنید.
  • دوم، رنگ و بافت کیف می‌تواند هماهنگ با نوع پوشش باشد. ست کردن کیف در این مورد بهتر است با سبک لباس یا دامن انجام گیرد. حتی برای هماهنگ با مانتو نیز، کیف می‌تواند رگه‌هایی از رنگ مانتو را در خود داشته باشد. هدف از این گزینه تطبیق کیف با رنگ پوشش است. برای مثال، رنگ مانتو اگر مشکی بود، می‌توانید از کیفی با رنگ مشکی استفاده کنید.
  • سوم، رنگ و باف کیف می‌تواند کاملاً متضاد با رنگ پوشش و کفش باشد. برای مثال، بانوانی که به همراه مانتو کفش ورزشی می‌پوشند، می‌توانند بدون در نظر گرفتن اصول ست کیف و کفش، هر رنگ کیفی را انتخاب کنند. پیشنهاد ما این است که برای استایل ساده و تک رنگ، از کیف‌های پر زرق و برق و چند رنگی استفاده کنید، و بالعکس.

خرید اینترنتی ست کیف و کفش زنانه

همه با خرید به شیوه آنلاین آشنا هستند، ولی آنچه تفاوت‌ها را رقم می‌زنند، امکانات و شرایط هر فروشگاه اینترنتی است. در حوزه کیف و کفش تعداد معدودی از وبسایت‌ها هستند که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند، که در بین آن‌ها فروشگاه اینترنتی کیف و کفش مارکومد سرآمد دیگران است.

دلیل این موضوع را می‌توان به رفتار کارشناسانه این وبسایت در قبال مشتریان در راستای نیازهای‌شان جهت ارائه باکیفیت‌ترین محصولات اشاره کرد. وجود بهترین برندها، شرایط ارسال سریع، خدمات پس از فروش و راهنمای‌های لازم جهت خرید کفش و کیف مورد نظر، از ویژگی‌های مهم این وبسایت اینترنتی است.

[products-box id=”86″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *