بررسی و خرید

کفش اسیکس اصل

کفش اسیکس اصل

لذت پوشیدن کفش اسیکس اصل یا اورجینال (Original ASICS) به قدری است که بسیاری افراد فارغ از قیمت، با تلاشی بی‌وقفه در جستجوی خرید آن هستند. دلیل این موضوع را می‌توان به کیفیت بالا، طراحی نوآورانه و استفاده از تکنولوژی‌های مختلف در تولید کتونی‌های ورزشی این برند ژاپنی دانست.

در بازار امروز ایران نه تنها مرکز معتبری برای فروش کتانی‌های اورجینال اسیکس وجود ندارد، بلکه محصولات که با نام این برند وارد کشور می‌شوند نیز به اندازه‌ای متنوع است که شناخت اصل بودن آن را دشوار کرده است. به همین دلیل، پرسش اساسی که اغلب افراد دارند این است که: «مشخصات کفش اسیکس اصل و نحوه تشخیص آن با مدل‌های فیک چیست؟» برای پرداختن به این سؤال و کمک به داشتن خریدی مطمئن، با کیف و کفش رنو همراه باشید.

[TOC]

تشخیص اصل بودن کفش اسیکس

کفش اسیکس اصل

چه کاری می‌توان انجام داد تا 100٪ نسبت به خرید کفش اورجینال اسیکس مطمئن شد؟ برای این منظور کافی است برخی نکات زیر را در نظر بگیرید:

به جنس کفش اسیکس نگاه کنید

اغلب بهترین راه برای شناخت اصل بودن کتانی اسیکس این است که متریال آن را بررسی کنید. کفش‌های اسیکس با بالاترین کیف ساخته می‌شوند، از این رو اگر جنس رویی کفش به نظر نامرغوب می آید، بدانید کفش فیک است. کتونی را در دست بگیرید و سعی کنید جنس آن را لمس کنید. اسیکس فقط از متریال باکیفیت برای ساخت کفش استفاده می‌کند. چرم و پارچه مرغوب به خوبی از سطح ظاهری کتونی نمایان است، کفش‌های فیک اغلب از مواد پلاستیکی نامرغوب که گاهاً سفت و سخت هستند ساخته می‌شوند. کفش را از نظر احساس نرمی و انعطاف‌پذیری بررسی کنید، به طوری که باید به راحتی با دو دست قابل خم شدن باشد.

[products-box id=”” brand=”160″]

شماره SKU (واحد نگهداری موجودی) را چک کنید

این شماره‌ای است که برای ردیابی کفش از آن استفاده می‌شود و هم باید دقیقاً روی کتانی و هم روی جعبه وجود داشته باشد. اگر یک جفت کفش اسیکس خریداری کرده‌اید، ارقام SKU کتونی و جعبه متفاوت بود، به احتمال زیاد کفش تقلبی است. با این حال، ممکن است در برخی موارد جعبه کفش به هر دلیلی جابجا شود، پس ضروری است در زمان خرید به تنهایی دست به کار شده و شماره SKU کتانی و جعبه را چک کنید.

کفش اسیکس اصل

برچسب (لیبل یا اتیکت) کفش را بررسی کنید

به برچسب اسیکس نگاه کنید، زیرا ممکن است اصل نباشد! به هر مرکز فروش و تولید‌کننده کفش اسیکس اعتماد نکنید، زیرا این برند در برخی از کشورهای آسیایی همانند چین، مالزی، ویتنام و اندونزی نیز تولید می‌شود. علاوه بر این، برچسب‌های معتبر اسیکس در قسمت داخلی کتونی دارای پس زمینه سفید با حروف مشکی است. برچسب کفش اسیکس اصل باید به زبانه کفش به طور منظم و دقیق دوخته شود. این جزئیات کوچک می‌تواند به شما نشان دهد که آیا کتانی اورجینال است یا خیر! در برخی موارد نیز می‌تواند ارقام روی لیبل کفش را در وسایت اسیکس وارد کنید و از اورجینال بودن آن اطمینان حاصل کنید.

جعبه کفش مهم است

کفش‌های تقلبی همیشه در کیسه‌ای پلاستیکی یا جعبه نامعتبر قرار دارد، بنابراین لازم است در این مورد هوشمندانه عمل کنید. به دلایلی، کفش‌های فیک اسیکس به ندرت در داخل جعبه‌های مخصوص با کد SKU قرار دارند. جعبه کفش اصل اسیکس مشخصاتی همانند کیفیت بالا، وجود برچسب‌های تولید‌کننده اصلی (ژاپن)، بسته بندی شدن کتونی داخل جعبه، وجود لیبل کاغذی و بوگیر را باید دارا باشد.

[mustread title0=”تاریخچه اسیکس (Asics)” link0=”https://renoiran.com/blog/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D8%B3/”]

مشخصات کفش اسیکس اصل

هر کفش ASICS با 5 اصل ویژگی مهم تولید می‌شود که نشان از ماهیت اصلی این برند بزرگ جهانی دارد:

بالشتک‌های نرم و انعطاف‌پذیر اسیکس اورجینال

وقتی پای شما از ناحیه پاشنه روی زمین فرود می‌آید، وجود بالشتک‌های نرم باعث جذب فشار و شوک از سطح زمین (برای مثال آسفالت) می‌شود. شرکت اسیکس با ایجاد فناوری‌های جدید در تولید بالشتک، توانسته به طور کامل درد ناشی از فشار سطح سخت به مچ، ساق، زانو و کمر را در کفش‌های ورزشی خود برطرف کند. بالشتک‌های باکیفیت اسیکس اغلب از پلی‌اورتان (PU) و رابر (Rubber) ساخته می‌شود.

حفظ تعادل و ثبات کفش برند اسیکس

اینکه پای شما در هنگام دویدن باید ثابت بوده و به تعادل بدن کمک کند، امری ضروری و مهم است. این مورد زمانی مهم جلوه می‌کند که پای شما دارای مشکل پرونیشن باشد. کفش مناسب باعث می‌شود در زمان پیاده روی و به ویژه دویدن دچار حرکت به داخل و خارج نشود. افرادی که این مشکل را ندارند، به فناوری تثبیت‌کننده احتیاج ندارند. اما برای حفظ سلامت پاها و دیر خسته شدن پاها، وجود قابلیت حفظ ثابت و تعادل ضروری است.

واکنش‌پذیری کفش اسیکس اصبل

این مورد میزان احساس کف پای فرد در هنگام دویدن است. بسیاری از دوندگان از این احساس نزدیک و واقعی که باید برای پاسخ به هرگونه تغییر در زمین انجام دهند، لذت می‌برند. به این معنا که ورزشکاران اغلب حرکت های جهشی، پریدن، حرکت سریع به چپ و یا راست، شتاب گرفتن رو به جلو و حرکت‌های دیگر را انجام می‌دهند. کفش‌های اسیکس هر نوع حرکتی از سوی ورزشکار را به خوبی پشتیبانی می‌کند.

تناسب و اندازه کفش‌های اسیکس

چگونگی قرار گرفتن پا و میزان حمایت کتانی دو مورد بسیار مهم است. به این معنا که کفش باید همه قسمت‌های مختلف پا را به خوبی پشتیبانی کند، کفش نباید در قسمت پنجه پهن‌تر از قسمت پاشنه باشد و یا بالعکس باشد. طراحی و شناخت فیزیک پا در تولید کتونی‌های ورزشی اسیکس در نهایت دقت انجام گرفته است.

گریپ: هر کتونی ورزشی تا حدی به گریپ با میزان چسندگی زیره کفش به سطح زمین احتیاج دارد. گریپ بالا به معنای این است که کتانی در برابر اصطکاک مقاوم است و به راحتی باعث لیز خوردن و عدم تعادل فرد نمی‌شود. میزان گریپ برای هر نوع ورزش از بسکتبال گرفته تا تنیس متفاوت است.

[mustread title0=”بهترین مارک کتانی ورزشی کدام است؟” link0=”https://renoiran.com/blog/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C/”]

از کجا کفش اسیکس اورجینال بخریم؟

کفش اسیکس اصل

اینکه کفش اسیکس اصل است یا خیر!  لازم است غیر از موارد بیان شده در بالا، فروشگاه یا مراکز فروش مرتبط را نیز جستجو کنید. نخست اطمینان حاصل کنید که فروشگاه مورد نظر دارای نمایندگی معتبر است، (نمایندگی مسقیم در ایران وجود ندارد، ولی برخی از شرکت‌ها بدون داشتن نمایندگی، مدل‌های اورجینال اسیکس را وارد کشور می‌کنند) سپس به دنبال پیشینه فروشگاه مورد نظر بروید.

فروشگاه‌های فیزیکی و وبسایت‌های اینترنتی بسیاری را می‌توانید مورد بررسی قرار دهید. در این میان، وبسایت مارکومُد به عنوان سامانه اصلی فروش محصولات مولتی برند رنو آلمان، یکی از مراکزی است که کفش‌های اورجینال برند اسیکس را به فروش می‌رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *